Atunci cand au fost intrebati despre importanta parolelor, respondentii au fost tentati sa spuna ca parolele complexe sunt necesare in cazul serviciilor online care sunt cele mai valoroase pentru ei. Sondajele au aratat ca, potrivit utilizatorilor, site-urile unde e cea mai mare nevoie de parole complexe sunt conturile de online banking (54%), de e-mail (44%) si pe site-urile de social media (24%). Lista celor mai importante trei aplicatii este aproape identica: 53% - online banking, 43% - e-mail, 21% - site-uri de social media.

De asemenea, utilizatorii considera ca shopping-ul online si aplicatiile de plata necesita parole complexe, dar nu sunt la fel de atenti pe aceste site-uri. Doar 29% vad cumparaturile online ca un serviciu important pentru ei, desi peste o treime dintre respondenti (38%) cred ca ar fi nevoie de o parola complexa. In plus, 29% au fost de acord ca si sistemele de plata online necesita o parola complexa.

Mai ingrijorator este faptul ca, desi utilizatorii considera ca tranzactiile financiare necesita o parola complexa, peste un sfert dintre ei (29%) sunt de parere ca nu este nevoie de o protectie suplimentara pentru datele lor personale atunci cand folosesc aceste servicii. Ei se asteapta ca brand-urile de la care cumpara sa le ofere toata protectia de care au nevoie.

O treime dintre utilizatorii de Internet (33%) isi expun datele personale la un risc si mai mare, admitand ca isi dezvaluie de buna voie parolele in fata membrilor familiei. 44% si-au dezvaluit parolele si le-au lasat, de asemenea, la vederea altora. Un respondent din 10 (11%) isi dezvaluie parolele in fata prietenilor, iar 6%, in mod surprinzator, a colegilor. Avand in vedere ca peste o treime dintre utilizatori (38%) folosesc doar o adresa de e-mail, dezvaluirea parolei ii poate costa mult. Daca ajunge la persoane rau intentionate, parola poate da acces la toate informatiile stocate in acea adresa de e-mail.