Grupul Microsoft Corp. a anuntat marti ca va incepe testarea propriul sau serviciu de video-sharing pe Internet, denumit Soapbox, acesta urmand sa devina raspunsul celui mai mare producator mondial de programe software la succesul senzational inregistrat de YouTube, informeaza Rompres.

Microsoft a precizat ca intr-o prima faza Soapbox va fi oferit unui numar limitat de utilizatori spre testare, insa in maxim sase luni va deveni o parte integranta a MSN Video.

Spre deosebire insa de vechea sa strategie de a restrictiona MSN Video doar pentru browserul Internet Explorer si programul Windows Media Player, Soapbox va fi disponibil pentru mai multe browsere, inclusiv Mozilla Firefox si Safari, si de asemenea va suporta mai multe formate de fisiere video.

In perioada de testare nu vor exista mesaje publicitare pe Soapbox, insa Microsoft a anuntat ca studiaza deja care este cea mai buna modalitate de a profita de pe urma noului serviciu.

Citeste si:

Soapbox (http://soapbox.msn.com) este doar una din componentele strategiei celor de la Microsoft de a crea continut Internet si sa castige astfel o parte cat mai mare din miliardele de dolari din publicitatea pe Internet de la liderii pietei Google Inc. si Yahoo Inc. insa Microsoft este relativ nou venit pe piata servicilor de video-sharing, piata dominata deja de YouTube, MySpace (News Corp.) si Google Video.

Astfel potrivit Nielsen//NetRatings in ultimele sase luni numarul de utilizatori Google Video a crescut cu 70 de procente pana la 13,5 milioane, MySpace si-a cvadruplat numarul de utilizatori pana la 17,9 milioane, in timp ce MSN Video a ramas aproape neschimbat la 12 milioane utilizatori.

YouTube este un site care ofera servicii web ce permit incarcarea, vizualizarea si schimbul de fisiere video de catre utilizatori. in decursul unui singur an YouTube a devenit o adevarata senzatie in lumea navigatorilor pe Internet, ajungand in luna august la 34 milioane utilizatori, potrivit datelor oferite de Nielsen//NetRatings.