“Business-ul este stabil, dar din pacate vedem o scadere a profitabilitatii si vom lucra la acest lucru. Sa fii competitiv inseamna sa faci investitii, fara investitii este imposibil sa ai succes in telecomunicatii. Este foarte dificil sa faci investitii si in acelasi timp sa fii profitabil. Trebuie sa ne concentram pe EBITDA. Sunt chiar optimist ca putem face asta”, a explicat cel care a preluat la inceputul lui ianuarie mandatul de la Nikolai Beckers, germanul sub conducerea caruia a avut loc rebrandingul Romtelecom-Cosmote in Telekom.

Anul trecut, Telekom Communications (fostul Romtelecom) si Telekom Mobile Communications (fostul Cosmote) au avut afaceri de circa 1,04 miliarde de euro, mai putin cu aproximativ 8 milioane de euro fata de 2014. Scaderea a fost mai mare in ceea ce priveste profitul operational (EBITDA) al celor doua companii, acesta micsorandu-se de la 265,5 milioane de euro in 2014 la 205,3 anul trecut.

180 de milioane de euro in retea si servicii

Pentru anul acesta Telekom a anuntat investitii de 180 de milioane de euro, acestea urmand sa fie orientate in special catre reteaua de fibra optica, cea de internet mobil 3G si 4G, servicii de business si servicii care sa creasca gradul de satisfactie al clientilor fata de companie.

Miroslav Majoros (57) a venit ca CEO al Telekom Romania, o companie 10,58 milioane de clienti, dupa 14 ani ca sef al Slovak Telekom, filiala slovaca a grupului german Deutsche Telekom, o companie care are o cota in jurul a 70-80% in aceasta tara.

El a adaugat ca investitia in reteaua de fibra optica este dubla comparativ cu cea de anul trecut.

Operatorul vrea ca anul acesta sa extinda cu peste 30% acoperirea retelei bazate pe fibra optica, avand ca obiectiv atingerea a 2 milioane de gospodarii pana la sfarsitul anului 2016.

“Dupa 14 ani in Slovacia in care m-am ocupat de restructurare si integrare a operatiunilor, am primit o noua provocare. Am 57 de ani si am decis sa o accept. Am facut acest lucru, in primul rand, datorita echipei de aici. Vad oameni foarte bine educati si motivati. De asemenea, este o provocare in fata noastra, sunt atat de multe lucruri pe care le putem face. Reteaua este foarte dezvoltata, iar clientii au asteptari mari”, spune Majoros. El a adaugat ca nu crede in servicii ieftine si nici nu isi doreste ca Telekom sa aiba cele mai mici preturi de pe piata.

Romania are printre cele mai scazute preturi din Europa in privinta serviciilor de telecomunicatii, in schimb calitatea acestora este foarte buna, dupa cum declara majoritatea specialistilor in domeniu, fie ca este vorba de romani ori expati.

Servicii mai bune in magazine si call center, dar si continut exclusiv pe televiziune

In afara de cresterea investitiilor in retea si imbunatatirea profitabilitatii, compania se va axa pe relatia cu clientii. Astfel, Telekom va aloca bugete pentru serviciul de call center care asigura prioritate clientilor MagentaOne (acestia fiind preluati, in medie, in mai putin de 10 secunde), in training-urile specialistilor din magazine si centre de contact si pe contactarea clientilor pentru a verifica instalarea corespunzatoare a serviciilor.

“Sa raspunzi la apel in mai putin de 10 secunde este un lucru remarcabil si pentru alte tari precum Germania. Vrem sa imbunatatim in continuare experienta clientilor”, spune Majoros.

De asemenea, operatorul va investi in continut exclusiv pentru canalul Dolce Sport, post care transmite Champions League si Europa League, in platformele Telekom TV Web si Mobile, dar si in serviciile dedicate clientilor companii.

Primele oferte ca urmare a colaborarii Telekom- Orange vin in aproximativ o luna, doua

Una dintre cele mai importante miscari facute de companie la inceputul acestui an este semnarea unui acord de partajare a retelei cu Orange, prin care Telekom are acces la reteaua de internet mobil 3G/4G, in timp ce operatorul de telefonie mobila are acces la infrastructura de televiziune si internet fix a Telekom.

"Sunt foarte fericit ca am semnat aceasta intelegere cu Orange, este o foarte buna imbinare a serviciilor. Este bine ca am semnat, dar implementarea este mai complicata. Sper ca intr-o luna, doua sa lansam prima oferta. Cei care au 4G de la noi vor avea afisat numele Telekom pe telefon, nu isi vor da seama ca este reteaua Telekom ori a Orange", a explicat Miroslav Majoros. Contractul dintre cei doi operatori este pe cinci ani.

Alte declaratii ale lui Miroslav Majoros, noul CEO al Telekom:

Piata de telecom romaneasca

Nu am fost foarte surprins de piata din Romania pentru ca o stiam. Insa am remarcat ca preturile sunt foarte mici, mult mai mici decat in Slovacia, ca nu este nicio companie care sa domine piata. In Slovacia aveam o cota de 70-80%, pozitia Telekom este totala diferita de cea a Slovak Telekom.

Despre numarul de angajati si posibile restructurari:

Citeste si:

Compania are aproximativ 7.000 de angajati. Ei bine, este dificil sa zic ca nu vom face restructurari, dar costul muncii este mic si nu cred ca automatizari asa cum se fac in Germania ar salva atat de multi bani. Nu vad o presiune in aceasta zona. Cu siguranta vor fi ajustari, dar nu vor fi majore.

Proiectul RO-NET

Am finalizat prima parte a proiectului Ro- NET, m-am intalnit ieri cu ministrul Bostan (n.red. Ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Marius Bostan) si cred ca si a doua parte va fi finalizata cu succes.

N.red: RO-NET asigura infrastructura necesara pentru conectarea unor localitati izolate la Internet, se afla in faza de implementare, pana la finalul lui 2015 fiind finalizate lucrarile pentru aproximativ 100 dintre cele 783 de localitati vizate.

Intrarea in alte domenii de business

Este foarte tentant sa intri in alte industrii. Nu exclud aliante, dar trebuie sa ne concentram pe business-ul nostru de baza si sa ne imbunatatim serviciile pentru clienti.

N.red: Intrebarea a venit in contextul in care operatori precum RCS&RDS au intrat pe piata de energie, iar acelasi lucru l-a facut si filiala din Ungaria a Deutsche Telekom.

Despre Zoltan Teszari, proprietarul RCS&RDS si cel de la care Slovak Telekom a cumparat in 2013 operatiunile Digi Slovacia,

Nu l-am cunoscut pe Zoltan Teszari. Nu ma tem de RCS&RDS, ii respect, sunt foarte puternici. Modelul RCS&RDS este al unui business de antreprenor, putem invata de la ei. II respect foarte mult (n.red. pe Zoltan Teszari), nu l-am intalnit niciodata, dar este un bun om de afaceri.

Despre pachetul de 46% detinut de statul roman la Telekom Communications (fostul Romtelecom).

Este randul actionarilor sa decida (n.red. daca va fi o vanzare sau listare pe Bursa). Am anumite roluri in aceasta situatie, dar nu este rolul meu sa decid.