ANCOM precizeaza ca utilizatorii care detin abonamente de telefonie, internet sau televiziune vor plati, de regula, unele penalitati la rezilierea contractului inainte de expirarea perioadei minime prevazute de acesta. Utilizatorii care doresc rezilierea contractului trebuie sa verifice daca a expirat perioada minima a contractului, de regula, 12 sau 24 de luni, iar, in caz contrar, care sunt sumele pe care ar trebui sa le plateasca pentru incetarea contractului inainte de expirarea acestei perioade, conform News.ro.

Regula este valabila si pentru persoanele care doresc sa-si porteze numarul de telefon, avand in vedere ca, prin depunerea unei cereri de portare, acestea solicita automat si incetarea contractului de telefonie. Sumele percepute pentru rezilierea anticipata sau modul de calcul al acestora trebuie sa fie specificate in contract, alaturi de perioada contractuala minima si de alte conditii de incetare a contractului. Modalitatea in care penalitatile sunt fixate de furnizori este reglementata de legislatia din domeniul protectiei consumatorilor.

”Conform acestor prevederi legale, este abuziva impunerea prin contract a unei sume fixe care trebuie platita de utilizator in cazul denuntarii unilaterale a contractului de catre acesta”, arata ANCOM.

Citeste si:

Utilizatorii care se considera nedreptatiti se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), care poate constata existenta unor clauze abuzive, iar instanta de judecata poate dispune modificarea contractelor aflate in curs de executare sau eliminarea clauzelor abuzive.

Totodata, utilizatorii pot sesiza ANCOM in situatiile in care contractul nu contine nicio precizare referitoare la durata acestuia sau in cazul in care furnizorul percepe penalitati pentru rezilierea anticipata a contractului, desi acestea nu au fost incluse in contract. ANCOM poate, de asemenea, sanctiona furnizorii daca perioada minima contractuala este mai mare de 24 de luni sau daca acestia nu ofera posibilitatea de a incheia contracte si pe o perioada de cel mult 12 luni.

Numarul de reclamatii privind serviciile de comunicatii depuse la autoritatea de reglementare din domeniu a crescut in prima jumatatea acestui an cu 42% fata de aceeasi perioada din 2015, pana la 1.310, cele mai multe vizand companiile de telefonie mobila, potrivit datelor publicate de ANCOM in iulie.

Sursa foto: Ana Popescu / shutterstock.com