Raportul arata dezvoltarea puternica a pietei americane de muzica promovata in format digital, in defavoarea vanzarilor de compact discuri.

Liderul pe piata ramane in continuare Wal-Mart Stores cu o cota de 15,8%, urmat de BestBuy cu 13,8%, conform studiului intreprins de NPD Group.

Ambii retaileri inregistreaza majoritatea vanzarilor de muzica in format CD.

Amazon.com a coborat pe locul al patrulea, cu 6,7%, ca urmare a ritmului inferior de crestere a vanzarilor fata de concurenta. Desi majoritatea vanzarilor sunt pe segmentul de muzica in format CD, Amazon a inaugurat luna trecuta un portal de muzica online, care nu beneficia insa de licenta software, cum e cazul lui iTunes.

Citeste si:

iTunes s-a remarcat datorita vanzarilor player-elor Apple iPod in perioada sezonului de sarbatori. Majoritatea pieselor si albumelor descarcate contra cost de pe iTunes pot fi ascultate numai pe iPod-uri si implicit pe aplicatia pentru PC iTunes, declara analistul NPD, Russ Crupnick. Mai mult, luna trecuta a fost lansat iTunes Plus care promite o calitate imbunatatita a pieselor digitale.

Si totusi iTunes a avut cel mai mult de castigat de pe urma scaderii vanzarilor in randul CD-urilor cu muzica, cel mai raspandit format de inregistrare din lume. Potrivit datelor furnizate de Nielsen SoundScan, in primul trimestru al 2007 vanzarile de CD-uri s-au micsorat cu 20% fata de perioada precedenta, trend perceptibil de la an la an, care nu se va schimba prea curand in viziunea analistilor.

In urmatorii ani se asteapta ca marii retaileri de muzica sa reduca spatiul “fizic” alocat muzicii, sustine Crupnick. Desi Wal-Mart este lider in materie de vanzari, detine o selectie limitata de CD-uri, strategie care ar putea fi adoptata si de concurenta, stipuleaza analistii. “In viitorul apropiat insa Wal-Mart si Best Buy vor continua sa domine piata”, incheie Crupnick.