Retailul online din Statele Unite a crescut in vanzari cu 13,4% in primul trimestru din an, fata de aceeasi perioada din 2007, pana la 33,8 miliarde de dolari (21,8 miliarde euro), datorita variatiilor la preturi, afisate din cauza trecerii de la un sezon la altul, relateaza eMarketer.
Vanzarile totale facute in comertul online in primul trimestru din an au fost estimate la 1.024 de miliarde de dolari (661 miliarde euro), cu 1% mai mult fata de ultimul trimestru din 2007.

De asemenea, vanzarile e-commerce au reprezentat in primul trimestru din 2008 doar 3,3% din piata totala a comertului.

Cu toate acestea, cifrele sunt insignifiante, comparativ cu anul trecut, cand retailul online a crescut cu 19,8%, fata de anul precedent lui 2007.

“Acest lucru demonstreaza ca incetinirea procesului economic are efecte pregnante asupra populatiei americane”, a declarat Jeffrey Grau, senior analyst eMarketer.

Totusi, vanzarile in acest sector ar fi scazut oricum, este de parere Grau, chiar daca nivelul economic din Statele Unite nu s-ar fi incetinit, mai ales ca, din 2003, e-commerce-ul a crescut datorita cumparatorilor deja existenti, si
nu noilor cumparatori.

Un prim motiv pentru care vanzarile in sectorul de retail online s-au marit este acela ca respectivii cumparatori prefera sa cumpere mai degraba de pe Internet decat din magazinele traditionale.

In plus, nu numai ca achizitiile online sunt din ce in ce mai populare si determina scaderea numarului de cumparatori traditionali, insa acestia din urma vor fi depasiti, in final, de cei care cumpara de pe Internet, potrivit eMarketer.

Datorita increderii pe care o arata spatiului online, numarul clientilor a crescut considerabil in ultima perioada, iar comerciantii au inceput sa exploateze tot mai mult aceasta zona, prin oferirea informatiilor necesare pentru a putea achizitiona un produs.

Totodata, scaderea nivelului economic nu constituie un impediment pentru dezvoltarea acestui tip de comert, din contra, acesta va fi mai degraba folosit in detrimentul magazinelor traditionale, sustine Grau.

Anumite persoane prefera aceasta varianta pentru a economisi carburant (54% dintre cei care folosesc acest tip de cumparaturi) sau din convenienta (68%) ori pentru ca, pe Internet, preturile sunt mai mici decat in mod normal, in magazinele obisnuite (48%).

Marea Britanie este cea mai mare piata de comert online din Europa, cu o valoare de 18,5 miliarde de euro in 2007.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri