Mai mult de jumatate din cresterea totala a vanzarilor din sectorul de retail din Marea Britanie din urmatorii patru ani este de asteptat sa provina de pe Internet dupa ce clientii si-au mutat preferintele de cumparare in comertul virtual.

Un nou studiu sustine ca valoarea retail-ului online este de asteptat sa ajunga de la 20 de miliarde lire sterline (25 mld. euro) la 50 de miliarde lire sterline (62,5 mld. euro) pana in 2012, aproape 15% din totalul pietei de retail.

Olivia Gillan, retail partner la PricewaterhouseCoopers (PwC), a declarat ca “practic, mai multi clienti aleg sa cumpere de la un magazin non-stop”.

Cea mai mare cresterea a online-ului este de asteptat sa provina din partea retailer-ilor puternici din Marea Britanie. John Lewis Partnership a lansat noul serviciu “click and collect” (“apasa si colecteaza”) in idea de extindere a serviciilor de Internet.

Aceasta va permite clientilor sa comande podusele fie de pe Internet fie de la departamente de le vanzari din Bluewater, Kent sau Milton Keynes. In cazul in care incercarea se va finaliza cu succes, acesta va fi rulat in magazine din intreaga tara.

Retailer-ul Marks & Spencer este asteptat sa arate ca este o modalitate buna de a atinge target de 500 milioane lire sterline (630 mil. euro) in vanzarile anuale prin Internet pana in 2010. Vanzarile din august ale Asda.co.uk au fost cu 80% mai mari decat cu un an in urma, in timp ce Ocado, grupul de distributie a Waitrose, a inregistrat o crestere cu 20%.

Gillan crede ca dezvoltarea rapida a Internetului provine din cauza presiunii timpului asupra clientilor, iar shoping-ul online devine mult mai confortabil, mult mai imbunatatit, functionalitatea ridicata si cu o diversitate de servicii oferite de retaileri.

Asos, retailer-ul de moda, are un podium virtual pe care modelele prezinta hainele. Multe alte site-uri adauga videoclipuri. Gillan a spus ca “Internetul este in crestere deoarece calitatea a ceea ce poti cumpra acum este mult mai buna”.

Citeste si:

Cresterea online este probabil sa mareasca presiunea asupra magazinelor traditionale.

Expertii in industrie sunt de parere ca numarul unitatilor goale de pe bulevardele principale va atinge o medie de 10-15% deoarece clientii cumpara online sau migreaza spre noile magazine de la marginea orasului.

Gillan a declarat ca “dezvoltarea Internetului va avea un impact major asupra comertului traditional, in special in jurul locatilor secundare si tertiare”.

Previziunile PwC exclud site-urile de calatorii si companiilor aeriene, care sunt incluse in proiectile folosite de IMRG, compania de monitorizare web, care in urma cu un an a estimat ca Internetul va acumula jumatate din totalul vanzarilor pana in 2018.

In ciudat intregului optimism sunt si nori in spatiul virtual. In urma cu o saptamana IMRG a indicat faptul ca unii retaileri din Internet au inceput sa simta efectele crizei creditelor, cu vanzari de la an la an care au inregistrat o crestere de 15% in august, fata de 30% la inceputul anului.

Mike Petevinos, directorul companiei de consultanta IT Cap Gemini, a declarat ca sunt semne care reflecta comportamentul clientilor in comertul traditional si cauta valori cand cumpara online. Tendinta este reprezentata de datele traficului emis de Hitwise. Aldi, lantul de supermarket-uri, a fost una dintre cele mai vizitate site-uri cu alimente, in ciuda faptului ca nu ofera serviciul de cumparare de acasa.

Petevinos a declarat este probabil ca Internetul sa fie un factor dominant perioadei premergatoare Craciunului.

“Este important sa constientizam impactul inevitabil al increderii scazute a consumatorilor, cu clienti care opteaza pentru accesorii ieftine in schimbul produselor scumpe”, a adaugat acesta. “Dar online-ul continua sa depaseasca comertul traditional si credem ca in lunile octombrie, noiembrie si decembrie vanzarile online vor fi cu 60% mai mari decat anul trecut.