El nu a precizat care este valoarea acesteia, dar a afirmat ca producatorul de telefoane mobile isi doreste sa fie lider pe segmentele terminalelor de divertisment.

Sony Ericsson avea la nivel global o cota de piata de 5% la sfarsitul lui 2009,
insa conform datelor companiei pentru primul trimestru din acest an procentul a scazut la aproximativ 4%.

”Nu se vad inca semne de revenire pe piata telecom locala, dar pentru noi primul trimestru a fost mai bun decat aceeasi perioada din 2009 pentru ca am avut campanii importante cu toti operatorii. Toata lumea se asteapta la revenire din a doua jumatate a anului si sa fie chiar o crestere cu 5-10% a pietei de telefoane mobile in acest an atat ca valoare, cat si ca numar de unitati”, a afirmat Adrian Cioroianu, key account manager la Sony Ericsson in Romania. Compania are pe piata locala trei angajati.

In primele doua luni ale anului, vanzarile de telefoane mobile in unitati au scazut cu peste 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor companiei de cercetare GFK Romania. In februarie diminuarea s-a adancit la 25% fata de 20% in ianuarie 2010.

El a mai spus ca piata locala este una foarte sensibila la pret, 86% dintre telefoanele detinute de romani fiind mai ieftine de 100 de euro. La nivel global, telefoanele Sony Ericsson s-au vandut in medie cu 134 de euro per unitate in primul trimestru al acestui an, fata de 120 de euro in aceeasi perioada din 2009, dar si din ultimele trei luni ale anului trecut.

Producatorul de telefoane mobile aflat pe pozitia a patra la nivel global a anuntat lansarea in Romania a modelelor Sony Ericsson X10 (2.099 de lei), Sony Ericsson X10 Mini (1.049 de lei) si X10 Mini Pro (1.199 de lei), Sony Ericsson Vivaz (1.499 de lei) si Vivaz Pro (1.599 de lei).

Preturile sunt recomandate de producator, dar acestea pot varia in functie de operatorul de telefonie mobila. Dispozitivele se vor gasi in ofertele operatorilor Orange, Vodafone si Cosmote.

Telefoanele Sony Ericsson X10 (foto) si Sony Ericsson Vivaz sunt deja la vanzare, iar celelalte modele se vor lansa in mai.

Anul trecut piata de telefoane mobile era estimata la patru, cinci milioane de exemplare de catre retailerii de telefoane mobile si operatorii telecom, telefoanele inteligente insemnand anul trecut circa 3,7% din totalul vanzarilor ca volum.

In ceea ce priveste valoarea pietei, in 2009 piata de telefoane mobile era estimata la 253 de milioane de euro, dintre acestea, vanzarile de telefoane inteligente (smartphone) insemnand circa 21,4%, adica in jur de 55 de milioane de euro, potrivit GFK Romania.

In primele trei luni ale anului, Sony Ericsson a vandut 10,5 milioane de telefoane in toata lumea, in scadere cu 28% fata de primul trimestru din 2009.

De asemenea, veniturile au scazut cu 19%, la 1,4 miliarde de euro, insa compania a inregistrat un profit net de 21 de milioane de euro, fata de pierderile de 293 de milioane de euro din perioada ianuarie-martie a anului trecut. Este pentru prima data cand compania anunta profit net de la jumatatea lui 2008.

La nivel mondial in fata Sony Ericsson se afla companiile Nokia, Samsung Electronics si LG Electronics.