Promotiile cu inscriere prin SMS - cunoscute in mobile marketing si drept „campanii pull” - permit utilizarea celei mai simple si mai la indemana facilitati a telefonului mobil - SMS-ul - pentru a interactiona cu brandul, oriunde si oricand doreste consumatorul. In Romania prima implementare a SMS-ului ca modalitate de inscriere in promotii a fost realizata in 2004, iar de atunci tot mai multe companii au ales sa utilizeze acest canal si astfel sa profite de caracteristicile unice ale comunicarii prin intermediul telefonului mobil: personala, imediata, permanenta.

Aceasta modalitate de a receptiona datele de participare permite abordari creative de a-i rasplati pe consumatori - premii de valoare mica acordate pe loc, premii instant prin mecanisme tip momente orare care permit interactivitate maxima cu participantii, premii medii si mari acordate prin tragere la sorti saptamanale sau finale. Acest mix va asigura o participare mai numeroasa si un impact crescut al promotiei.

“Din punct de vedere al traficului SMS generat estimam ca s-au inregistrat participari la promotii in numar de peste 25 milioane de mesaje, o crestere de aproape 30% fata de volumul estimat pentru 2009 si cu 10% mai mult decat volumul national zilnic de mesaje (22 milioane/zi)”, spune Bogdan Apostol, business development manager Voxline Communication.

Noutati in 2010

• 20% dintre companiile monitorizate au facut promotii cu inscriere prin SMS pentru prima oara (in crestere cu 20% fata de 2009).
• 64% din promotiile monitorizate in 2010 au avut ca suport pentru inscriere si un site web, de cele mai multe ori dedicat (53% dintre acestea), iar 7% dintre toate promotiile au avut pe langa SMS si Web si o alta modalitate de inscriere in concurs (site adaptat pentru mobil, apel telefonic sau talon trimis prin posta).
• “Brandurile investesc din ce in ce mai mult si in experienta vizuala a consumatorului cu brandul, experienta care cel mai bine poate fi castigata online (pe siteurile dedicate promotiilor activitatea consumatorului nu se rezuma doar la inscriere in promotie, existand diverse modalitati de retinere a consumatorului cat mai mult pe site: jocuri, licitatii, user generated content, feed-uri rss de la bloguri, etc, de cele mai multe ori aceste activitati suplimentare fiind recompensate cu premii suplimentare, coduri de promotie suplimentare, etc)”, observa Bogdan Apostol.
• A scazut cu 10% numarul promotiilor care nu folosesc coduri unice pentru inscrierea in promotie, consecinta a nevoii de monitorizare in timp real pe care o ofera utilizarea codurilor unice pe ambalajele produselor participante

Citeste si:

• Nu a mai fost observata utilizarea aceluiasi numar de telefon pentru mai multe promotii simultan, aceasta fiind atat consecinta fireasca a evitarii problemelor pe care le ridica implementarea de campanii simultane pe acelasi numar scurt cat si cresterea bazei de date cu numere pentru astfel de actiuni.

• Din punct de vedere al premiilor, s-a depasit valoarea de din 2009 cu 20%, in 2010 ajungandu-se la premii cumulate de peste 30 000 000 RON

Alte informatii

• Prin raportul Voxline Communication au fost analizate 105 promotii si concursuri
• 89 de campanii de SMS marketing monitorizate de-a lungul anului 2010 au fost realizate de 50 de companii
• Aproximativ 30% dintre campanii s-au facut pentru alimente, 11% pentru bauturi alcoolice, 10% bauturi racoritare si cafea