Cauzele par sa fie necesitatea reducerii costurilor, in cazul industriei auto, dar si concentrarea pe anumite piete unde costurile cu forta de munca sunt mult mai reduse.

Astfel, ABN Amro , cea mai mare banca olandeza, a inregistrat profituri in crestere cu 12 la suta, in trimestrul unu, sub asteptarile bancii, anuntand in acelasi timp o reducere a 2.400 locuri de munca, informeaza Bloomberg.

Veniturile nete ale primului trimestru au crescut la un miliard euro (1,2 miliarde dolari), de la 895 milioane euro in urma cu un an.
       
Ultima reducere anuntata de personal a fost in anul 2004, cand au fost eliminate 5.900 locuri de munca, a declarat purtatorul de cuvant al bancii, Sierk Nawijn.

ABN se orienteaza spre India
       
Banca olandeza intentioneaza sa recruteze 900 de persoane, cele mai multe in India, unde personalul se va dubla, pentru ca in 2008 costurile sa fie reduse cu 900 milioane euro.
       
Grupul bancar olandez a inregistrat o crestere de trei procente a profitului net pentru trimestrul patru 2005, datorita imbunatatirii activitatilor in sectorul angro si a activitatilor bancare din Brazilia.
       
Pe ansamblul anului 2005, ABN Amro a raportat un profit net de 4,382 miliarde euro, in crestere cu 13,6 procente comparativ cu 3,865 miliarde euro in 2004. Banca a anuntat ca va plati un dividend de 1,10 euro actionarilor sai, in crestere cu 10 procente comparativ cu dividendul de un dolar pe actiune pe care l-a platit in 2004. Analistii au salutat cifrele generale, dar s-au aratat dezamagiti de nivelul scazut al rezultatelor pentru operatiunile ABN Amro din SUA.

ABN - prezenta activa si in Romania

ABN Amro Bank este prezenta si pe piata din Romania unde sub presiunea concurentei in crestere, ABN Amro a pierdut sase pozitii, cazand pe pozitia a zecea cu o cota de piata de 3,78 procente, in clasamentul primelor zece banci din Romania.

Recent, banca a lansat cardul de credit Card Perfect, sub sigla MasterCard, disponibil in varianta Standard si Gold, emis in RON, intentionand sa ajunga la o cota de 10-12% din piata autohtona a cardurilor de credit pana in 2007.