Este vorba despre o "masura de precautie", a anuntat intr-un e-mail comandantul William Marks, un purtator de cuvant al Flotei a VII-a americane.

"In cazul in care este confirmat un camp de fragmente, acest sistem tractat (de tip) TPL-25 (Towed Pinger Locator System) va constitui un atu suplimentar in incercarea de a localiza cutiile negre" apartinand zborului MH370, dat disparut de la 8 martie cu 239 de persoane la bord, a adaugat el.

O saptamana de la disparitia cursei MH379: aeronava e de negasit

O saptamana de la disparitia cursei MH379: aeronava e de negasit

Potrivit ofiterului, TPL-25 este capabil sa repreze aceste cutii negre, considerate cruciale, la o adancime maxima de 6.000 de metri pe fundul marii, captand un semnal acustic.

Un avion comercial este dotat in mod regulamentar doua cutii negre, numite DFDR (Digital Flight Data Recorder) si CVR (Cockpit Voice Recorder).

DFDR inregistreaza secunda cu secunda toti parametri, pentru o perioada de 25 de ore de zbor (viteza, altitudine, traiectorie, etc.)

CVR, un dispozitiv pentru inregistrarea "fonica" a zborului, inregistreaza conversatiile, dar si toate sunetele si anunturile care se aud in cabina de pilotare. O analiza acustica poate sa permita inclusiv cunoasterea regimului motoarelor.

Citeste si:

US Navy insista asupra faptului ca trimiterea in zona a unui sistem nu constituie vreo confirmare a descoperirii avionului, dupa anuntul din weekend cu privire la reperarea de catre un satelit francez a unor posisibile fragmente ale avionului care asigura zborul MH370 in sudul Oceanului Indian.

"Este o masura de precautie in vederea pre-pozitionarii unui echipament si personalului in apropiere de zona, in cazul in care sunt gasite vreodata fragmente", a subliniat comandantul Chris Buddle in acelasi mesaj.

Avionul care asigura zborul MH370 pe ruta Kuala Lumpur-Beijing s-a "evaporat" la putin timp dupa ce a decolat sambata, pe 8 martie, la ora locala 00.41 (vineri, 18.41, ora Romaniei) cu 239 de persoane la bord, dintre care doua treimi cetateni chinezi.

La jumatatea drumului, intre Malaysia si Vietnam, avionul a schimbat directia, catre vest, in sens opus fata de ruta, iar sistemele de comunicare au fost dezactivate "in mod deliberat", potrivit autoritatilor malysiene. Avionul a zburat timp de mai multe ore, avand rezerve de carburant.

Doua culoare de cautare au fost delimitate pe baza tuturor acestor elemente, unul catre Asia Centrala, celalalt din Indonezia si pana in sudul Oceanului Indian.

Cei mai multi dintre experti privilegiaza culoarul aerian sudic, apreciind ca avionul nu ar fi putut sa zboare, de exemplu in spatiul aerian al Chinei sau fostelor republici sovietice, fara sa fie detectat.

Sursa foto: Cutie neagra, Shutterstock.com