Amploarea suprafetelor funciare Tesco este dezvaluita in contextul in care directorul companiei, Philip Clarke, se afla sub presiune, pentru ca multi actionari au fost nemultumiti de cifrele de vanzari. Clarke a explicat ca ar putea dura 3 ani pentru a face din lantul de magazine unul de succes, avand in vedere ca cifrele de vanzari recente au fost cele mai rele din ultima perioada.

Portofoliul de proprietati al companiei britanice Tesco arata ca retailerul detine 4,6 mil. mp de teren impartit in 310 parcele din Anglia, Scotia sau Tara Galilor. Majoritatea spatiilor sunt terenuri virane.

De asemenea, investigatia vine intr-un moment in care partidul Laburist promoveaza o politica de tipul “foloseste-l sau vinde-l”, pentru firme care detin terenuri pe care nu se dezvolta nimic.

Terenurile lantului de magazine au intrat si in vizorul Comisiei Concurentei in urma cu sapte ani, cand mai multi retaileri mari s-au confruntau cu acuzatii ca achizitioneaza terenuri doar pentru a evita ca alte supermarketuri sa isi deschida magazine in anumite orase. La acea perioada, Tesco avea 185 de spatii cumparate, care s-ar fi putut dezvolta fara a obtine permisiunea de la autoritatile reglementate de stat.

Proprietatile Tesco din Marea Britanie au fost evaluate la 20 mld. de lire sterline, potrivit oficialilor companiei.

Citeste si:

The Guardian a publicat recent o alta analiza legata de terenurile companiei Tesco, prin care arata ca lantul de supermarketuri risca sa primeasca amenzi pentru ca nu a aplicat o decizie a Comisiei Concurentei din Marea Britanie, cu privire la anularea unor clauze impuse pe unele din terenurile pe care le-a vandut.

Printre principalele idei din analiza The Guardian se numara:

-Tesco a acumulat suprafete mari de teren nefolosit aproape de alte superrmarketuri existente

-a strans un portofoliu substantial de proprietati rezidentiale

-a refuzat oferte de la cel putin un rival de a le cumpara spatii, in ciuda faptului ca nu au niciun plan de a dezvolta ceva pe terenul respectiv.