Fuziunea celor doi retaileri este programata sa se incheie la jumatatea anului viitor, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa faca obiectul unei analize amanuntite din partea autoritatilor de reglementare.

Analistii din piata, insa, sunt de parere ca aceasta fuziune dintre cele doua companii este mai mult una a economisirii de costuri.

„Nu este vorba despre construirea de noi magazine, inventarea unei noi metode de a vinde produse alimentare sau de a imbunatati, per ansamblu, procesul de vanzare – este mai mult un proces de supravietuire. Ambele companii opereaza pe o piata sterila, care nu ofera foarte multe oportunitati de dezvoltare. Vor vedea in continuare un declin al pietei. Aceasta fuziune, insa, le va ajuta pe ambele sa isi imbunatateasca vanzarile pe metru patrat sau sa elimine o parte din magazinele care s-au dovedit nesustenabile”, a aratat David Livingston, analist in domeniu.

Ahold si Delhaize opereaza peste 2.000 de magazine in SUA, cu vanzari de aproximativ 37 de miliarde de dolari, potrivit datelor oferite de catre cele doua companii.

Citeste si:

„Clientii nu isi vor da seama de mari diferente in magazine, cel putin pe termen scurt. Este mai mult o tranzactie de natura financiara, ceea ce nu este neaparat un lucru rau, dar este cum functioneaza industria de profil de foarte mult timp”, a aratat James Tenser, director general in cadrul VSN Strategies.

20% din magazinele celor doi retaileri, inchise?

La randul sau, analistul David Livingston estimeaza ca 20% din magazinele pe care cei doi retaileri le detin pe teritoriul SUA ar putea fi vandute sau inchise, fie din propria initiativa Organizatiei de Reglementare a Comertului din SUA (FTC).

„Ca orice achizitie, retailerii vor incerca mai mult ca sigur sa vanda magazinele catre potentiali investitori sau antreprenori interesati, dar care poate nu au foarte multa experienta in aceasta directie. Cea mai mare greseala ar fi sa vinzi astfel de spatii comerciale catre Kroger, Publix sau alt jucator competitiv”, au mai aratat specialistii.

Grupul olandez Royal Ahold a anuntat zilele trecute preluarea grupului belgian Delhaize, proprietarul Mega Image, pentru circa 9,32 miliarde euro in actiuni, creand al patrulea mare retailer de alimente din Europa si al cincilea din SUA, in cea mai mare tranzactie din industria de retail din aproape 10 ani.

Mega Image s-a vandut: tranzactie de miliarde de euro

Mega Image s-a vandut: tranzactie de miliarde de euro

Investitorii Delhaize vor primi 4,75 de actiuni Ahold pentru fiecare actiune proprie, au anuntat miercuri cele doua companii, relateaza Bloomberg. Tranzactia evalueaza Delhaize la 90,04 euro pe actiune, cu 2,3% peste cotatia de la inchiderea bursiera de marti. Actionarii Ahold vor detine 61% din compania rezultata in urma tranzactiei si vor primi 1 miliard de euro, suma pe care retailerul olandez intentioneaza sa o returneze actionarilor.