Starbucks, ocupanta locului cinci in topul celor mai cunoscute branduri din lume, a anuntat, de asemenea, infiintarea unui centru de suport pentru fermierii din regiunea de est a continentului african.

Anul trecut, gigantul american a cumparat cafea in valoare de 294 milioane de dolari, 6% provenind din Africa, procent ce va ajunge in 2009 la 12%.

Starbucks negociaza de cateva luni si cu statul etiopian, care doreste sa inregistreze si sa comercializeze in SUA trei marci de cafea: Sidamo, Harar si Yirgacheffe.

Exista insa voci care sustin ca Starbucks ingreuneaza demersul Etiopiei de a obtine recunoasterea marcilor sale, prin influenta exercitata in cadrul Asociatiei Nationale a Cafelei din SUA.

Citeste si:

Acuzatiile au fost negate de catre oficialii companiei, care au adaugat ca interesul lor este sa ii ajute pe fermieri in demersul lor de imbunatatire a calitatii si cantitatii produselor obtinute.

Initial aparuta sub denumirea “Starbucks Coffee, Tea and Spice”, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile sale magazine din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks isi deschidea cel de-al patrulea magazin in Seattle.

Cafenelele Starbucks pot fi intalnite in peste 40 de tari – numai in Japonia si Marea Britanie sunt peste 100 de magazine Starbucks, prezenta acestora pe piata romaneasca lasandu-se asteptata.