Sefii grupului EADS, companie-mama a Airbus, ar fi fost informati din 6 mai 2006 de intarzierile programului de productie al aeronavei gigant A380, putand astfel sa isi exercite optiunile oferite de pachetele detinute in ziua imediat urmatoare, afirma La Tribune.

Conform informatiilor publicate de cotidianul economic, un nou plan intern de productie a fost modificat la data de 6 martie 2006, ce prevedea livrarea a doar 24 de avioane A380 in loc de cele 29 de avioane prevazute initial.

Aceasta modificare a calendarului de productie nu a fost insa mentionata in procesul verbal al consiliului de administratie care s-a intrunit a doua zi la Amsterdam, afirma La Tribune potrivit NewsIn.

Intr-o conversatie telefonica intre omul de afaceri Jean Galli Douani si fostul director tehnic al Airbus, Alain Garcia, acesta din urma afirma ca cu ocazia acestui consiliul de administratie au fost evocate "grave probleme industriale la Airbus, precum si intarzieri ale productiei".

Citeste si:

Inregistrarea acestei convorbiri a fost trimisa autoritatilor judiciare, afirma cotidianul francez, precizand ca EADS a respins acuzatiile facute de Alain Garcia, care a demisionat in luna aprilie.

In seara zilei de 7 martie 2006, fostul co-presedinte executiv al EADS, Noel Forgeard a semnat pentru directorul financiar al grupului Hans Peter Ring, autorizatia de a vinde optiune sale. in total, 85% din cei 800 de inalti responsabili posedand optiuni au decis sa si le exercite.

Autoritatea pietelor financiare (AMF) il va audia marti pe co-presedintele EADS, Arnaud Legardere, in cadrul anchetei privind exercitarea acestor optiuni si privind anumite delicte folosirea in scop propriu a unor informatii confidentiale.