"In cel de al treilea trimestru al anului 2009 am inregistrat din nou performante pozitive, pastrand trendul ascendent din trimestrele anterioare. Raportam rezultate excelente pentru diviziile Detergenti&Produse pentru ingrijirea locuintei si Produse cosmetice/de toaleta, care au reusit sa depaseasca performantele din trimestrul anterior. Trebuie sa subliniez si rezultatul diviziei Adezivi Tehnologii din acest an, cu toate ca se afla sub nivelul inregistrat anul trecut.Rezultatele foarte bune din ultimul trimestru vin sa confirme stabilizarea pietelor pe care activam, dar sunt si rezultatul masurilor pe care le-am luat", declara Kasper Rorsted (foto), presedinte Henkel Management Board.

Astfel, divizia Detergenti&Produse pentru ingrijirea locuintei a inregistrat o crestere a vanzarilor de 2,4 procente, in timp ce divizia Produse cosmetice/de toaleta a raportat o crestere a vanzarilor de 3,7 procente, depasind ritmul de crestere din primele doua trimestre ale anului.

Cresterea in cazul diviziei Detergenti&Produse a fost generata de Europa de Est, Africa/Orientul Mijlociu si America Latina care, in anumite cazuri, au raportat cresteri de doua cifre. In schimb, in Europa de Vest si America de Nord, situatia dificila de pe piata a facut ca rezultatele sa se situeze sub nivelul inregistrat in perioada similara a anului trecut.

Din cauza scaderii cererii din partea marilor clienti industriali, divizia Adezivi Tehnologii a afisat o scadere a vanzarilor de 7,6 procente, insa in comparatie cu trimestrul doi, aceasta s-a redus la jumatate.

Infiintata in anul 1994, Henkel Romania are in prezent circa 600 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci, de la produse cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii. Henkel Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 160 milioane euro (590 milioane lei), in crestere cu peste 25% fata de 2007, si un profit operational de peste 31 milioane euro (115 milioane lei), in crestere cu peste 24%.

La nivel de grup, Henkel a generat in 2008 vanzari de 14,13 mld. euro si un profit ajustat de 1,46 mil. euro. Compania are peste 52.000 de angajati si este prezenta in 125 de tari.