Reteaua feroviara de mare viteza a Spaniei va depasi in decembrie 2.000 de kilometri, dupa ce va fi deschisa cea de-a patra ruta, de 438 de kilometri, intre Madrid si Valencia. Spre diferenta, reteaua feroviara de mare viteza a Frantei are 1.900 de kilometri, iar cea a Germaniei are o lungime de 1.300 de kilometri.

La nivel mondial, Spania va fi intrecuta doar de China (peste 3.500 de kilometri) si Japonia (2.500 de kilometri).

In afara culoarului Madrid-Valencia, reteaua spaniola de transport feroviar de mare viteza mai include rutele Madrid-Sevillia (deschisa in 1992), Madrid-Valladolid (2007) si Madrid-Barcelona (2008).

Guvernul spaniol vede in extinderea infrastructurii feroviare "o arma contra crizei" si un mod de a elimina imaginea Spaniei de stat intarziat tehnologic, a declarat ministrul Transporturilor, José Blanco.

Citeste si:

Constructia rutei Madrid-Barcelona a costat sase miliarde de euro. O calatorie intre cele doua orase va dura 90 de minute, fata de patru ore initial. Culoarul de transport sustine direct sau indirect 136.000 de locuri de munca, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Accenture, care estimeaza la 3,6 milioane numarul pasagerilor transportati intr-un an.

Dezvoltarea trasportului de mare viteza va genera locuri de munca, bunastare, va reduce numarul mortilor pe aceasta ruta si este, totodata, favorabila mediului inconjurator prin limitarea poluarii, a adaugat Blanco.

Spania, cu 47 de milioane de locuitori, are un potential in privinta calatoriilor cu trenuri de mare viteza mai redus decat Franta sau Japonia. In prezent, unele rute feroviare spaniole concureaza indeaproape, in privinta numarului pasagerilor, cu liniile aeriene.