"Eu imi aduc aminte ca foarte multi jurnalisti basisti tipau ca sa nu dam CFR-ul, ca e o catastrofa daca dam CFR-ul. Chiar si domnul presedinte nu putea sa doarma bine, in august, ca nu cumva sa dam CFR-ul. Acum, daca nu il dam, e o mare catastrofa. E exact ca in bancurile cu basca, fara basca. Deci dumneavoastra ce ziceti, sa il dam sau sa nu il dam?", i-a intrebat Victor Ponta pe jurnalisti.

Intrebat de acestia cine isi va asuma un eventual esec al privatizarii CFR Marfa, Ponta a raspuns: "Cine vreti dumneavoastra. La B1 o sa si-l asume Guvernul USL".

El a mai spus ca nu cunoaste prevederile din contract si ca acest lucru nu intra in atributiile sale de premier: "Nu cunosc contractul in detaliu, nu e treaba mea de premier, e treaba comisiei de privatizare. Sunt convins ca nu e nimic de ascuns. De altfel, dumneavoastra stiti foarte bine toate conditiile".

Premierul Victor Ponta a facut aceste declaratii la Iasi, dupa ce a asistat la Sfanta Liturghie oficiata la Catedrala Mitropolitana, cu prilejul Sfintei Parascheva. Dupa slujba, premierul a avut o scurta intrevedere cu IPS Teofan, cu primarul Gheorghe Nichita si cu seful CJ Iasi, Cristian Admonitei, in sediul Administrativ al Mitropoliei, iar de acolo a plecat insotit de Nichita.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a cerut secretarului de stat Cristian Ghibu, presedintele comisiei de privatizare a CFR Marfa, si consultantilor Deloitte si Musat si Asociatii sa transmita luni un punct de vedere privind evolutia, momentul si pasii urmatori in aceasta privatizare.

Citeste si:

Grup Feroviar Roman (GFR) a cerut duminica Ministerului Transporturilor sa faca public contractul pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa, solicitand totodata implicarea directa a ministrului de resort, Ramona Manescu, in vederea evitarii unui esec al privatizarii.

"GFR este in continuare dispus sa colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica impreuna caile legale prin care poate fi evitat esecul unei licitatii care ar afecta negativ mediul economic si ar descuraja investitiile straine. Grup Feroviar Roman conteaza pe sustinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situatii", se arata intr-un comunicat transmis de GFR, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR considera ca in acest moment comisia de privatizare invoca termenul de obtinere a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec al tranzactiei, pentru a ascunde faptul ca in mod flagrant nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin.

Finalizarea vanzarii-cumpararii pachetului de actiuni, constand in plata pretului de cumparare si in transferul titlului de proprietate, va avea loc sub conditia semnarii unui contract de escrow unde cumparatorul sa depoziteze o suma reprezentand 10% din valoarea tranzactiei, precum si a realizarii conditiilor suspensive prevazute anterior.

Pana in prezent, GFR a platit o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 milioane de euro, reprezentand 10% din valoarea tranzactiei.
In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.