Cele trei elemente care conteaza in stabilirea valorii unui produs media sunt: rezultatele financiare din ultiimii doi-trei ani; pozitionarea pe piata, raportata la BRAT si la SNA; valoarea brandului.
Valoarea unei companii se calculeaza ca multiplu de EBITDA intre 2,5-7 ori, in majoritatea cazurilor, spune Corneteanu. “In ultimii trei ani noutatea nu vine din lipsa EBITDA, ci din absenta due diligence. Investitorii au inceput sa cumpere rapid si dupa ureche in ultimii doi-trei ani. Bancherii au idei preconcepute ca din presa nu se pot face bani. Majoritatea habar nu au, nu inteleg businessul de media. Ideea este nociva si falsa”.
Managerul de presa a dat exemplul mai multor produse media care au fost profitabile in trecut: Capital, care timp de peste 10 ani a produs peste un milion de franci elvetieni pe an, potrivit lui Corneteanu; EVZ, care in perioada lui Cornel Nistorescu, avea profit constant; Libertatea, care “a generat probabil cele mai mari profituri din presa romaneasca – peste 8 milioane de franci elvetieni profit anual”; ziarele de sport, in special cele conduse de Ioanitoaia si Tolontan; Adevarul, care in anul anterior ar fi avut un profit 5 milioane de euro, potrivit fostului sef Adevarul Holding; Ziarul Financiar, care are profit “constant si respectabil”.
“ Atata timp cat privim 50-100 de milioane de euro ca sume fabuloase pentru a sustine o investitie in media, gandim mic. Azi nu se mai poate face performanta in media uitandu-ne sub unghie”, a mai spus el.
Cat despre valoarea brandurilor de media, Corneteanu spune ca aceasta a fost adesea “cioplita” din cauza proprietarilor. “Rareori o tara a construit, crescut si alterat branduri precum Romania”.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: