Astfel, noul Happy Meal va contine din luna septembrie si bucati de fructe (felii de mar), o portie mai mica de cartofi prajiti, un hamburger, cheeseburger sau Chicken McNuggets si bauturi precum ciocolata cu lapte ce contine 1% grasime.

Lantul de restaurante doreste sa comercializeze noile Happy Meal in toate cele 14.000 de locatii din Statele Unite in primul trimestru al lui 2012.
Schimbarea va duce la o reducere cu 20% a numarului de calorii al unui Happy Meal, au declarat oficiali ai lantului fast-food. Ei au mai precizat ca acest produs reprezinta 10% din cifra de afaceri in Statele Unite.

Alte modificari promise de McDonald’s vor fi aplicate pana in 2020 si privesc reducerea cantitatii de zahar, grasimi saturate si calorii prin modificarea portiilor.

Anuntul vine la cateva saptamani dupa ca Asociatia Nationala a Restaurantelor (NRA)a lansat o campanie in sectorul restaurantelor pentru ca acestea sa ofere, mai ales copiilor, produse alimentare mai sanatoase.

McDonald’s a mai anuntat ca va organiza in 2012 campanii privind alimentatia sanatoasa si ca va promova mesaje prin intermediul canalelor digitale, dar si pe ambalajele produselor. De asemenea, va finanta programele de informare a comunitatii privind nutritia.

Citeste si:

Compania a fost supusa presiunilor datorate proceselor intentate de catre diferite organizatii care doresc eliminarea campaniilor de marketing adresate copiilor, inclusiv a jucariilor si a mascotei, Roland McDonald.

Conform rapoartelor date de Kantar, lantul de restaurante si-a diminuat cheltuielile de media pentru promovarea Happy Meal, bugetul micsorandu-se cu 46% fata de aceesi perioada a anului 2010.

Autoritatile guvernamentale au interzis Mcdonald’s si altor lanturi de restaurante sa comercializeze in San Francisco si Santa Clara jucarii impreuna si produse alimentare destinate copiilor daca acestea nu indeplinesc anumite criterii de nutritie. O legislatie similara a fost propusa si in New York.

McDonald’s , impreuna cu alte lanturi precum Burger King si Wendy’s a fost in 2010 tinta unui studiu intocmit de Univesitatea Yale privind obezitatea, care a relevat faptul ca retele de fast food si-au orientat excesiv campaniile de marketing pentru atragerea copiilor.