Astfel, companiile au investit in 2011 in CSR circa 16,2 milioane de euro.

"Din aceasta suma, aproape 11,6 milioane de euro au fost alocate de primele zece companii aflate in topul investitiilor in domeniul CSR. Suma reprezinta aproape 1% din profitul net declarat de aceste companii la Ministerul Finantelor. Totodata, trebuie spus ca desi in 2011 au raportat zero profit, doua dintre companiile cu traditie in finantarea proiectelor de CSR au continuat sa aloce fonduri pentru sustinerea programelor de granturi dedicate ONG-urilor", a afirmat Lacramioara Botezatu, manager de proiect in cadrul CSR Media.

Cele mai multe investitii in responsabilitate sociala in 2011 au fost realizate de companiile din domeniile petrolier, telecomunicatii si bancar.

Petrom, cel mai mare buget de CSR: 4,2 milioane de euro

In topul companiilor autohtone cu cel mai mare buget de CSR, respectiv 4,2 milioane de euro in 2011, se afla compania Petrom.

Citeste si:

Toate marile companii de pe piata europeana trebuie ca pana in 2014 sa integreze in operatiunile lor principii si practici de CSR descrise in cel putin unul din standardele internationale recunoscute in domeniu, conform unei decizii a Comisiei Europene din octombrie 2011.

Noua definitie a responsabilitatii sociale a companiilor data de Comisia Europeana in 2011 pune accent pe impactul pe care companiile trebuie sa-l aiba sau de care ar trebui sa tina cont in actiunile lor de CSR. In acest sens, responsabilitatea companiilor nu inseamna doar a oferi si a avea impact pozitiv in comunitate, ci si a identifica, preveni sau diminua tot ceea ce ar putea dauna comunitatii.

Studiul CSRmedia.ro a fost realizat in perioada septembrie 2012 - ianuarie 2013 si a urmarit analiza cantitativa a sumelor investite in proiecte sociale in Romania. Cercetarea s-a realizat pe baza declaratiilor publice, interviurilor, rapoartelor de CSR, comunicatelor de presa si a altor comunicari realizate de companii in intervalul ianuarie 2011 - decembrie 2012.