Concursul „O idee pentru o Skoda” si-a propus evidentierea spiritului marcii. Totul a plecat de la o idee neconventionala de comunicare, ce a avut la baza internetul ca principal mediu de desfasurare. De altfel, site-ul www.idee.skoda.ro a inregistrat aproximativ 30.000 de vizitatori in cele 30 de zile de desfasurare a concursului.

Alin Tapalaga, directorul marcii, a declarat ca: „Spre bucuria noastra, initiativa a fost foarte bine primita, internetul ramanand in continuare un bun canal de comunicare pentru marca Skoda”.

In finala au intrat 10 scenarii. Criteriile de evaluare descrise in brief-ul primit de concurenti au fost: ideea creativa a spotului, capacitatea acestuia de a comunica valorile marcii Skoda, “simply clever”, originalitatea si memorabilitatea continutului, precum si focusul pe produs.

Juriul, format din personalitati ale advertising-ului si mass media autohtone (Bogdan Naumovici – Leo Burnett, Andi Moisescu – Pro TV, Lucian Mandruta – Antena 1, Doru Buscu – Academia Catavencu si Alin Tapalaga – director Skoda) a ales drept castigatoare ideea lui Cristian Balmos, care a plecat acasa la volanul unei Skoda Fabia Avantaj, rosie.

Ideea castigatoare a lui Balmos nu a avut in prim-plan automobilul, ci atitudinea transmisa de sloganul marcii: „simply clever”.