Rolul unui arhitect al informatiei este de a organiza un volum mare de informatii dintr-un site, astfel incat utilizatorii sa gaseasca usor si rapid ceea ce cauta. In urma procesului de arhitectura informationala, utilizatorul poate realiza cu usurinta actiunile dorite, in timp ce clientul isi atinge obiectivele de business.

„Este o disciplina cunoscuta la nivel conceptual, dar prea putin pusa in practica in cadrul unui proiect digital. Cand spun acest lucru, ma refer la AI ca etapa bine definita, care se afla in responsabilitatea unui arhitect al informatiei care se ocupa explicit de astfel de elemente”, afirma sefa Grapefruit.

Printre motivele care fac ca aceasta specializare sa fie putin cunoscuta in Romania se numara faptul ca este o disciplina noua, dar si in alte tari cu traditie online, dar si scoala.

„Sistemul educational din Romania nu ofera celor interesati posibilitatea de a studia sau aprofunda notiuni si procese esentiale industriei digitale. Si nici nu exista agentii de digital care sa-si poata permite sa investeasca bugete substantiale necesare formarii unor astfel de specialisti in afara Romaniei. Chiar daca ar exista aceste bugete, lipsa unei culturi digitale si a cunoasterii macar la nivel teoretic a etapelor aferente unui proiect digital dezvoltat ca la carte face extrem de dificila acceptarea de catre clienti a unor cotatii care includ o astfel de specialitate. Cu riscul de a parea aroganta, desi lucrez in industria digitala de mai bine 12 ani, eu nu stiu sa fi vazut vreodata o carte de vizita din Romania pe care sa scrie information architect, din pacate”,