In primul semestru al anului 2014, BDR Associates a castigat o serie de licitatii si si-a extins portofoliul cu inca 10 clienti din sectorul privat si institutional. Printre exemplele reprezentative pentru Romania se numara Chep, KPS Diagnostics Laboratory Ungaria, Vaillant Romania, iar in Republica Moldova, Ministerul Justitiei, Finance in Motion GmbH & Banca Nationala a Moldovei, USAID BRITE Program in Moldova si, respectiv Intercontinental Hotels, un client asistat in Georgia.

In ceea ce priveste veniturile agentiei in aceasta perioada, un procent semnificativ de aproximativ 40% a fost generat strict de consultanta in comunicare strategica, sustinuta de monitorizari, analiza si cercetare specializata, restul de 60 % fiind dat de alte servicii specializate, precum si de proiectele de public affairs.

“Avem motive sa ne bucuram de cifrele realizate, dar moderat si cu prudenta pentru ultimul trimestru al anului, avand in vedere ca este an electoral, ceea ce inseamna expectativa la nivelul potentialilor investitori interesata de Romania, si stagnare pe alte segmente ale fenomenelor economice, care atrag nevoi de comunicare. Cifra realizata ne-a permis o crestere a cheltuielilor cu personalul de peste 12%, comparativ cu anul precedent, cu alte cuvinte investitie in oameni, a declarat Catalina Rousseau, presedinte si CEO, BDR Associates.

Citeste si:

Conform aprecierilor agentiei, tendintele importante inregistrate in zona comunicarii, in prima parte a anului 2014 s-au cantonat preponderent in sfera consultantei strategice, dominanta intre serviciile solicitate de catre companii si institutii, declinata in activitati specializate precum managementul crizei, constructia de mesaj, comunicarea prin presa sau trainingurile adaptate pe domenii si industrii.

O evolutie ascendenta s-a remarcat si in cazul unor activitati care impun competente profesionale sofisticate si consultanti experimentati si capabili sa dezvolte analiza si cercetari specifice construirii unor strategii de comunicare eficiente, atat pentru politica de marketing, cat si pentru sustinerea obiectivelor de afaceri ale companiilor care opereaza traditional in Romania, sau a potentialilor investitori interesati sa cunoasca piata locala si specificul acesteia.
Segmentul organizarii de evenimente profesionale la nivel corporatist a cunoscut o redresare spectaculoasa in istoria recenta, confirmand si in prima parte a lui 2014 interesul crescut al clientilor pentru manifestari de amploare, evenimentul profesional devenind o componenta strategica si un vehicul uzitat, in scopul loializarii clientilor, pentru a castiga noi segmente de piata, precum si pentru a marca un moment de varf din viata companiei.

Numitorul comun al intereselor de comunicare, fie din partea sectorului privat, fie al celui institutional, il constituie armonizarea strategiilor de comunicare cu obiectivele de marketing si de afaceri, ca una din solutiile viabile pentru mentinerea pozitiei companiilor si implinirea obiectivelor de afaceri pe 2014, intr-un mediu economic instabil.