“Agentiile din grup nu se vor implica in campaniile electorale din acest an. In ce ma priveste, nici eu nu cred ca ma pot implica in calitate de consultant pentru ca am o responsabilitate la IAA Global careia ii voi dedica cea mai mare parte a timpului meu. In iunie voi fi numit presedinte, si pe langa faptul ca voi calatori destul de mult in toata lumea, sunt foarte multe proiecte la nivel global de care sunt responsabil in mandatul meu.”, a spus Tataru in cadrul emisiunii Wall-Street 360.

Felix Tataru este unul dintre cei mai cunoscuti consultanti de marketing politic din Romania, el ocupandu-se de campaniile electorale ale fostului presedinte Traian Basescu, dar si a lui Klaus Iohannis, actualul sef al tarii.

Romania este o voce la nivel mondial in publicitate

Unul dintre motivele pentru care Tataru nu vrea sa se implice anul acesta in campanii electorale este faptul ca din iunie publicitarul va fi presedinte la nivel global al International Advertising Association (IAA), organizatie profesionala a companiilor din industria de marketing si comunicare si singura asociatie tripartit, reunind clienti, agentii si companii de media.

"Nu imi dau seama de impactul pe care aceasta numire il va avea pentru Romania, dar sunt cateva lucruri care tin de reputatie. Romania prin ceea ce a facut este o voce la nivel global in aceasta asociatie si a reusit sa fie credibila in anumite situatii cu alte tari mult mai avansate. Urmeaza doi ani in care voi incerca sa ajut industria din tara mea, iar unul dintre obiective ar fi organizarea de evenimente prin care sa aducem cei mai imporytanti oameni din industria noastra in Romania. Ar fi un benefciu pentru industria noastra, iar pana acum auspiciile sunt bune. Ocup aceasta pozitie in mijlocul unei transformari a industriei, a unor lucruri care tin de reglementare", spune fondatorul GMP.

Anul trecut, grupul infiintat de Felix Tataru in 1998 si format din sase agentii, a avut afaceri de circa 7 milioane de euro. GMP Group cuprinde agentiile GMP Advertising (creatie), GMP PR (relatii publice), Webstyler (digital), Chapter 4 (relatii publice), Point Public Affairs (comunicare strategica si public affairs) si Go Studio (branding si design grafic). Grupul este unul dintre putinele de pe piata locala care nu include servicii de achizitie de spatiu publicitar.

Cea mai mare agentie din grup este cea de creatie -GMP Advertising -, aceasta insemnand in jur de jumatate din cifra de afaceri a intregului business. Pe de alta parte, Point Public Affairs, compania de lobby si public affairs a grupului, este cea care a inregistrat cea mai mare crestere anul trecut.

Primul an fara panouri electorale pe strada

In ceea ce priveste evolutia pietei de comunicare anul acesta Tataru se bazeaza pe o crestere atat datorita economiei care este in crestere, dar si datorita faptul ca anul acesta este unul electoral.

Sumele investite in achizitia de spatiu publicitar au fost anul trecut de 322 de milioane de euro anul trecut, mai mult cu 3% comparativ fata de 2014, conform estimarilor agentiei de media Initiative,

“Piata de media va creste usor anul acesta si pentru ca va fi an electoral. Ceea ce este nou anul acesta este ca televiziunile vor avea voie sa incaseze bani, dar outdoorul nu. Este prima campanie electorala in care nu vom avea panouri publicitare pe strazi. Inteleg principiul pentru care s-a facut acest lucru pentru ca primarii in functie dadeau autorizatiile, iar ei aveau un avantaj in fata competitorilor. Probabil, televiziunea si digitalul vor fi cele care vor castiga din acest lucru. Cand economia este in crestere, iar gradul de incredere si indicii de tara sunt pe un trend optimist, si investitiile in publicitate cresc", spune Felix Tataru.