Festivalul de publicitate al Marii Baltice, organizat de Asociatia de Advertising din Letonia (Latvian Advertising Association), a inregistrat un numar de 961 de lucrari din 16 tari, comparativ cu anul trecut cand numai 12 tari au fost interesate de competitia Golden Hammer.

Agentia de publicitate condusa de Felix Tataru a luat cele mai multe premii dintre agentiile din Romania, reusind sa-i surclaseze pe cei de la McCann Erickson. “Premiile castigate de noi reprezinta faptul ca facem lucrurile la standarde internationale. Mai mult, sunt lucrari foarte bune ale GMP si McCann care au participat la alte festivaluri si nu au luat nimic aici. Valoarea unei lucrari, in primul rand, trebuie sa o stii tu ca profesionist, si din cand in cand iti este confirmata de un festival”, a precizat pentru Wall-Street, Felix Tataru, directorul general al GMP.

Aurul pentru Grovana si Mandra, Argintul pentru BOOM Comedy si nominalizarea pentru short list-ul la Saprosan nu poate decat sa-i multumeasca pe reprezentantii GMP care considera totusi ca festivalul are o doza de subiectivism. Desi campaniile puse in discutie nu sunt foarte mari, juriul festivalului a tinut cont de prospetimea ideilor si de excelenta in executia campaniei. “Participam in general la festivaluri pentru ca e bine pentru echipa, e un stimulent, o satisfactie profesionala”, completeaza Felix Tataru.

Celelalte doua agentii premiate au fost McCann Erickson care a luat 3 Silver Hammer cu lucrarile Porcul, Wild Christmass si Tick iar Propaganda a “inscris” un Silver cu intrarea Hello!

Printre participantii care au obtinut numai nominalizari se afla si Imager, cu trei lucrari la categoria print: Scared Smurf, Scared Mao – pentru brandul Savana si lucrarea Chicken Box pentru KFC. “Golden Hammer este un festival regional care a crescut mult in ultimii patru ani. Acolo vin agentii din sud-estul si nordul Europei dar recent au inceput sa vina si agentii din Europa Occidentala; este un fel de Golden Drum mai mic dar cu potential mare de crestere”, a precizat pentru Wall-Street, Traian Panghe, director de creatie la Imager.

Ce importanta are acest festival in peisajul publicitar autohton ne explica Felix Tatatu, care este de parere ca “atata timp cat aproximativ 10 agentii din Romania au participat la acest festival, eu zic ca inseamna ceva. Acolo am interactionat cu agentii din Suedia, Finlnanda, Olanda, Cehia, agentii cu traditie in publicitate”, conchide directorul general al GMP.

Grand Prix-uri au fost luate de agentiile Bob Helsinki Oy (2 Grand Prix), din Finlanda, Euro RSCG Praga, si ZOOM! din Letonia. Cele mai multe inscrieri in competitie au fost din Letonia (258 lucrari), Estonia (201 lucrari) si Ucraina (152). Toate lucrarile au fost evaluate de doua jurii, creatie si media si 9 categorii. Astfel, Golden Hammer a inclus sectiunile TV, Print, Outdoor si Publicitate Sociala, Art Direction, Campanii de Advertising, Media, Interactive si, din acest an, sectiunea Radio. Din Juriul de Creatie a facut parte si Adrian Botan, director de creatie la McCann Erickson.