Ziarele care doresc sa concureze cu Internetul vor deveni probabil gratuite si vor pune mai mult accent pe comentarii si opinie, in viitor, arata rezultatele unui sondaj efectuat in randul editorilor la nivel mondial, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
Sondajul, desfasurat de Reuters si de Zogby International, a aratat ca editorii de ziare sunt in continuare optimisti in legatura cu viitorul publicatiilor lor, insa considera ca vor trebui sa se adapteze mai mult la era digitala.

Aproximativ 86% dintre respondenti considera ca programele de stiri ar trebui sa fie integrate serviciilor digitale, din moment ce doi din trei respondenti considera ca, in urmatorii zece ani, principala forma de consum a stirilor va fi prin media electronica sau prin telefoanele mobile.

"In evolutia celei de-a patra puteri in stat, nu se mai pune problema daca, ci cum. Editorii stiu solutia: Inoveaza. Integreaza. Sau dispari", sustin persoane abilitate din domeniu.

In cadrul sondajului, 56% dintre respondenti au considerat ca, in viitor, in mare parte, stirile printate sau cele de pe Internet vor fi gratuite. Procentul este in urcare, fata de 48% anul trecut.

Cei ce inclina catre modelul presei gratuite vin in mare parte din piete "emergente" ale ziarelor, precum America de Sud, Europa de Est, Rusia, Orientul Mijlociu si Asia, unde 61% dintre cei chestionati au raspuns ca stirile ar trebui sa fie gratuite.

Respondentii din Europa de Vest au fost mai putin convinsi ca stirile vor deveni gratuite, numai 48% dintre directorii de trusturi media considerand ca este posibil, in timp ce editorii din America de Nord au fost aproape de medie.

Industria presei scrise a fost afectata in ultimii ani de incercarea de a transfera continutul online si directorii vad inca numeroase probleme in viitor.

Potrivit celor 704 de directori chestionati, cel mai mare pericol pentru industrie este reprezentat de scaderea numarului de tineri care citesc ziarele, in timp ce numai 45% dintre editori au considerat ca va avea loc o imbunatatire a calitatii jurnalismului in urmatorii zece ani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri