Initiativa edilitara, aflata in stadiul de proiect de hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), va fi dezbatuta public, luni, la Primaria Capitalei, insa a provocat deja reactii pro si contra in randul celor chestionati de NewsIn pe marginea acestui subiect.

Proiectul, initiat de consilierii PDL, are ca argumente principale estetica orasului si faptul ca multe dintre suporturile publicitare de tip plasa, asa-numitele mesh-uri, nu au autorizatie de construire. Exceptie de la interdictie ar urma sa faca doar cladirile aflate in constructie, precum si cele in curs de renovare.

In plus, reprezentantii PDL in CGMB au precizat ca o parte a firmelor ce amplaseaza astfel de suporturi fac evaziune fiscala si nu au acordul asociatiilor de proprietari, pentru a-si amplasa mesh-urile pe blocuri.

"Firmele se inteleg numai cu administratorul sau cu presedintele asociatiei de proprietari, fara a avea acordul locatarilor", spun consilierii PDL.

Unii contestatari ai proiectului spun ca, de fapt, scopul acestei initiative ar fi acela de a favoriza firma Euromedia, care detine spatii de publicitate in statiile RATB si, cel putin teoretic, ar urma sa castige noi clienti dupa interzicerea mesh-urilor pe cladiri .

"Acest proiect are un singur scop: eliminarea publicitatii stradale, alta decat cea a Euromedia, din statiile RATB, firma usor apropiata de PDL. Si culmea: chiar consilierii PDL au promovat-o!", suna una dintre una dintre opiniile exprimate pe paginile de internet dedicate problemelor de interes public ce urmeaza sa fie dezbatute de autoritatile publice ale municipiului Bucuresti.

Consilierii PDL spun, insa, ca ipoteza favorizarii firmei Euromedia este nefondata. "Este o tampenie! Scopurile proiectului sunt legate de imaginea orasului si de faptul ca multe suporturi de tip plasa sunt amplaste ilegal pe cladiri", precizeaza consilierul Horatiu Tica.

Reprezentantii Euromedia sustin, la randul lor, ca proiectul este binevenit. "Piata de outdoor are nevoie de reglementari si sustinem acest lucru. Odata intrate in vigoare, aceste reglementari nu pot decat sa aduca un beneficiu publicitatii stradale si imaginii Capitalei", spun reprezentantii firmei.

Potrivit specialistilor pietei de outdoor, interzicerea mesh-urilor ii va afecta, firesc, pe cei care beneficiaza de un procentaj semnificativ din acest tip de suport publicitar, dar si pe proprietarii imobilelor ce realizeaza venituri datorita acceptului pentru amplasarea reclamelor.

"Nu cred ca trebuie sa mai mentionam ca, in unele cazuri, aceste venituri plateau facturile de intretinere ale imobilelor sau le diminuau considerabil. Mai mult decat atat, in unele cazuri, amplasarea acestor mesh-uri era binevenita si din punct de vedere estetic, pentru ca acopereau in mare parte partile inestetice ale imobilelor", spune directorul de vanzari al News Outdoor, Raluca Grigorescu.

Unele asociatii de proprietari confirma ca, prin interzicerea mesh-urilor pe cladiri, vor pierde bani pe care ii folosesc la renovarea blocurilor.

"Eu nu sunt de acord sa se voteze interzicerea mesh-urilor, pentru ca asociatia noastra castiga foarte multi multi bani de pe urma lor si am schimbat aproape toate conductele si am modernizat si scara blocului. Oamenii sunt foarte multumiti. Va rog, oameni buni, sa tineti cont si de noi, romanii de rand, nu sa va ganditi doar la ce vedeti voi, ca arata urat. V-ati intrebat vreodata, cand ati intrat pe o scara cu mesh-uri pe fatada, de ce este mai frumoasa decat alta care nu are? Asta e explicatia, mesh-urile", spune, pe site-ul autoritatilor locale dedicat acestui subiect, Gheorghe Tilea, locatarul unui bloc pe care sunt amplasate suporturi de publictate outdoor.

Deloc de neglijat este rolul acestui tip de comunicare in mixul de marketing, astfel ca avantajele de care dispun mesh-urile de dimeniuni mari, "impact, prestigiu, imagine", nu pot fi usor inlocuite, mai spun cei de la News Outdoor. Pe de alta parte, directorul general Mistic Media,Vlad Ruta, considera ca, daca se va trece la interzicerea amplasarii suporturilor publicitare de dimensiuni mari, bugetele alocate acestui tip de suport vor migra catre outdoor-ul traditional.

Reprezentantii firmelor de publicitate sustin ca, din totalul pietei de outdoor, segmentul mesh-urilor reprezinta intre 15 si 20%, potrivit Mistic Media, in timp ce News Outdoor il estimeaza la 40%.