La intrarea pe piata din Romania, contul de creatie al companiei a fost castigat in urma unui pitch organizat in vara anului 2006 de agentia Ogilvy & Mather, al carei prim proiect a fost campania de deschidere a magazinului IKEA, eveniment care a avut loc pe 21 martie 2007.

“Am incheiat o colaborare frumoasa si plina de provocari, de-a lungul celor mai bine de doi ani de campanii derulate impreuna cu Ogilvy. Am lucrat cu succes la comunicarea conceptului si a gamei IKEA la intrarea pe piata si am evoluat impreuna. Dupa aproape doi ani si jumatate de operare pe piata romaneasca, am simtit nevoia unei schimbari si am decis organizarea unui pitch de creatie”, a declarat Mihaela Muresan, marketing manager IKEA Romania.

Initial s-au purtat discutii cu mai multe agentii de publicitate, dintre care, dupa mai multe etape de selectie, au ramas cinci: Cap, Propaganda, Publicis Romania, Punct si Ogilvy. Criteriile principale urmarite in procesul de selectie au fost: creativitatea generala, creativitatea pe anumite medii particulare si eficienta unor astfel de executii, afinitatea agentiei cu brandul IKEA.

Primul proiect dezvoltat impreuna cu noua agentie de creatie, Punct, este campania de lansare a catalogului IKEA 2010, valabil de la 1 septembrie. Campania este vizibila deocamdata pe outdoor, urmand a fi completata prin executii pe print, online si radio.

Echipa agentiei Punct care se ocupa de creatie pe contul IKEA este formata din: Alina Floroian – Client Service Director, Elena Radu – Account Manager, Ghica Popa – Creative Director, Alexandra Condrea – Art Director, Anamaria Lazarovici – Copywriter, Edouard Cubassa – Art Director si Dana Cristea – Copywriter.

Contul media al IKEA a fost gestionat din 2006 pana in august 2009 de Media Insight, care a devenit, la inceputul anului 2007, parte a retelei internationale Mediaedge:cia (MEC). Incepand din august, contul e gestionat de Media Investment, agentie parte a the group.

Liana Mihai – Media Director si Doinita Mihai – Media Executive, vor reprezenta echipa Media Investment care se va ocupa de contul IKEA.

Bugetul de marketing al companiei IKEA in anul financiar IKEA 2010 (care incepe la 1 septembrie 2009 si se incheie la 31 august 2010) este comparabil cu cel al anului IKEA 2009, adica de aproximativ 2,5 milioane de euro, din care 1,3 milioane euro au fost alocati productiei si distributiei catalogului IKEA, cel mai important instrument de marketing IKEA.