"Pentru difuzarea filmelelor lui Gopo, care trebuie sa precizez ca a avut un caracter cultural, nicidecum comercial, am cerut acceptul Arhivei Nationale de Film si Centrului National al Cinematografiei. In plus, Arhiva Nationala de Filme ne-a informat ca a achizitionat, de la vaduva regizorului Ion Popescu Gopo, in 2001, drepturile de autor asupra filmelor si desenelor marca Gopo. Este adevarat ca exista un contract de cesiune intre Babel Communications si Arhiva Nationala de Filme, iar compania a inregistrat la OSIM desenul cu omuletul Gopo, insa drepturile lor se extind numai pe teritoriul Romaniei", a precizat secretarul general al ICR, Dan Croitoru.

Potrivit reprezentantului ICR, utilizarea filmelor s-a facut, de asemenea, in baza Ordonantei 39/2005. "Filmele de toate genurile, lungmetraje si scurtmetraje de fictiune, documentare sau de animatie, precum si materialele lor primare de imagine si sunet, mixajele de sunet realizate pana in anul 1997 cu finantare de la bugetul de stat, de la bugetul unor unitati de stat sau de la bugetul Centrului National al Cinematografiei, se afla in proprietatea publica a statului", se arata in ordonanta respectiva.

Reprezentantii Babel Communication spun, insa, ca nu este vorba despre nicio lacuna in documentatie. "Departamentul juridic al companiei are toate documentele necesare pentru proces, tot ce atesta ca noi detinem drepturile de autor pe marca Gopo", a spus directorul companiei, Calin Diaconu.

Ocazia cu care au fost folosite o serie de filme de animatie realizate de Ion Popescu Gopo a fost Festivalul EasternXpress de la Uppsala, Suedia, derulat in luna octombrie a anului trecut.

Babel Communications a introdus actiunea impotriva Institutului Cultural Roman (ICR), prin care cere despagubiri, pe 30 decembrie 2009, la Tribunalul Bucuresti. Primul termen a fost stabilit de instanta pentru 2 martie.