Desi Facebook a devenit un mediu de comunicare din ce in ce mai important pentru business-uri, pentru cele mai multe dintre ele site-urile proprii raman punctele principale de vanzare, scrie SocialMediaExaminer.com.

Deci ce trebuie sa faci pentru a atrage utilizatorii de pe Facebook sa interactioneze mai multi si pe pagina de brand a companiei tale? Ai putea, evident, ca toate informatiile pe care le pui pe Facebook sa se continue printr-un link pe site-ul propriu dar, astfel, risti sa iti alienezi fanii.

Citeste cinci sugestii despre cum sa convertesti vizitele de pe Facebook in vizite pe site-ul propriu, fara a neglija reputatia de pe reteaua sociala americana.

#1: Foloseste-te de tab-uri

Exista mai multe modalitati de a te folosi de tab-uri (etichete) pentru a interactiona cu fanii pe canalul Facebook si a oferi acestora link-uri relevante catre website-ul propriu. Un exemplu bun in acest sens este pagina Honda de pe reteaua sociala. Atunci cand ajungeti pe pagina de Facebook a producatorului de automobile esti incurajat sa apesi pe Like, dar poti de asemenea sa intri pe site-ul companiei, printr-un singur click, pentru a afla mai multe despre vehiculele companiei.

Pe masura ce creezi tab-uri pentru pagina ta, gandeste-te la cum poti sa oferi utilizatorilor ceva util pe Facebook dar fara sa ii aglomerezi si retii pe toti acolo, in special atunci cand continut similar exista si pe website-ul propriu. Atunci cand este potrivit, pune link-uri care sa trimita utilizatorii catre site.

Tine minte ca poti sa setezi orice tab pe pagina initiala pe care ajung cei ce nu au dat deja Like paginii Facebook a brandului tau. In acest fel, inca din start, iti atingi obiectivul de a nu ii limita pe vizitatori la pagina de Facebook.

#2: Impartaseste articolele si post-urile de pe blog

Daca firma ta produce continut care este gazduit pe website, asigura-te ca ajunge si pe wall-ul de pe Facebook.

Chiar daca multi dintre cei care intra pe Facebook intra si pe pagina companiei tale, nu considera ca toti acestia vad fiecare post, anunt sau articol nou care apare pe site. Promovarea articolelor sau post-urilor de pe blog este o strategie eficienta deoarece continutul de pe site va castiga vizibilitate sporita prin sharing, comentarii sau like-uri pe Facebook.

Companiile media sunt principalele entitati care se promoveaza astfel deoarece ele produc foarte mult continut (vezi pagina de Facebook a Wall-Street.ro in acest sens – n.r.).

In cazul post-urilor de pe blog, cel mai bine este sa oferi fanilor de pe Facebook doar cateva fraze care sa ii incite sa citeasca mai mult, chiar pe site-ul tau.

#3: Incita si nu dezvalui totul din prima

Citeste si:

Atunci cand postezi un articol, ca in exemplul de mai sus, oferi fanilor o imagine cat mai clara asupra continutului. Post-ul trebuie sa aiba un titlu, o fotografie si text introductiv. De multe ori insa, este indicat sa oferi cititorilor doar cateva cuvinte incitante, alese din text, astfel incat sa atragi interesul si sa ii faci curiosi sa vada mai clar despre ce este vorba.

Atentie insa, nu este indicat sa te folosesti tot timpul de metoda aceasta ci mai ales atunci cand ai un continut cu adevarat de valoare ridicata, altfel utilizatorii s-ar putea simti “pacaliti”.

Uneori este interesant sa pui, in loc de fragmente din text, intrebari adresate cititorilor care sa fie atractive.

#4: Pune la punct un concurs pe site-ul de brand

Multe companii se folosesc de concursuri pentru a interactiona cu fanii pe Facebook, dar nu uita ca acestea pot fi de asemenea si o modalitate excelenta de a atrage trafic si interes pe site-ul de brand. Acest lucru il poti realiza mai ales daca concursul nu consta doar in simple cadouri – ai putea gasi modalitati usoare de a integra identitatea ta de brand cu promotii care sa depaseasca spatiul Facebook.

Cu o platforma eficienta poti sa rulezi concursul atat pe site-ul de brand si sa si beneficiezi de integrarea cu Facebook si alte canale sociale.

Un exemplu puteti vedea pe pagina de Facebook a companiei aeriene WestJet. Ei promoveaza puternic competitia pe pagina Facebook, dar toata interactiunea are loc pe site-ul de companie.

#5: Oferte speciale pe website

Chiar daca esti un site de ecommerce promovand vanzarile, un publisher care ofera acces la continut exclusiv sau un business mic oferind un cupon de reducere, poti decide selectiv cum sa iti prezinti ofertele pe website si pe retelele sociale.

Poate parea evident pentru un site de shopping precum Gilt Groupe sa isi promoveze ofertele speciale in randul fanilor de pe Facebook. Dar ceea ce face brandul cu adevarat bine este sa creeze balans intre mesajele de vanzari si cele non-publicitare astfel incat sa nu scrie doar despre afaceri. Ei include si post-uri conversationale, fotografii si poll-uri pentru a isi mentine audienta conectata si sa nu para ca pagina de Facebook este doar o reclama foarte mare.

O alta optiune pe care o poti lua in considerare este sa oferi fanilor de pe Facebook acces la oferte speciale pe site, inainte de promovarea pe alte canale. Acest lucru va incuraja fanii sa ramana conectati la brandul tau de pe Facebook, dar, intr-un final, ei tot pe website vor intra.

Sa ai in grija mai multe puncte poate fi, intr-adevar, un lucru destul de dificil insa, atata timp cat stii exact ce trebuie sa faci si ce canale servesc scopurilor tale, poti atrage beneficii din marketingul pe Facebook fara sa sacrifici investitiile pe care le-ai realizat pentru website-ul de companie.

Wall-Street.ro apreciaza comentariile dumneavoastra. Ce parere aveti de promovarea pe Facebook si cum considerati ca sunt atrasi userii de pe reteaua sociala pe site-urile de companie?