La inceputul acestei saptamani a inceput colectarea datelor pentru semestrul doi al anului 2011, estimand ca rezultatele vor fi disponibile la inceputul lunii aprilie.

Suma totala generata de publicitatea online de tip embedded a fost de 22,68 milioane de lei in primele 6 luni din 2011, reprezentata de bannere si reclame incorporate in structura paginii. Reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin simpla miscare a mouse-ului au adus 6,37 milioane lei. Pe locul al treilea, ca valoare a incasarilor, se afla continutul sponsorizat – 4,88 milioane lei.

Din cele 13 formate urmarite de studiul ROADS, 92% din venituri au fost obtinute din utilizarea a 6 formate: embedded, interruptive, continut sponsorizat, cautari sponsorizate, direct e-mail marketing si marketing afiliat.

Conform studiului ROADS formatele cele mai frecvent folosite nu difera foarte mult din 2007 si pana in prezent. Companiile ce investesc in publicitatea online din Romania abordeaza inca formatele clasice de publicitate online. Formatul embedded a inregistrat pe parcursul primelor cinci luni o ascensiune din punct de vedere al veniturilor generate, in luna mai ajungandu-se la o dublare a acestora fata de luna ianuarie, urmand o scadere discreta in luna iunie ( 6%).