In primul rand, cifre. Traficul mobil reprezinta in prezent 10% din totalul consumului de Internet la nivel global, dupa cum puteti vedea in graficul de mai jos, pus la dispozitie de Mashable. Anul viitor, mai multi oameni vor accesa Internetul de pe terminale mobile deca de pe PC-uri, conform Gartner.

Cumparaturile realizate de pe terminale mobile cumuleaza suma de 6,7 miliarde de dolari doar in SUA, in 2011, echivalentul a circa 8% din vanzarile online per total. In 2012 se vor dubla la 11,6 mld. dolari. Pana in 2015, cumparaturile realizate de pe terminale mobile se vor situa in jurul sumei de 31 mld. dolari.

Trendurile, pastrand proportiile, se pot simti si in Romania unde se estimeaza ca anul acesta se vor vinde 1 mil. de smartphone-uri, in crestere de la circa 600.000 anul trecut, conform Vodafone.

Manea, Samsung: O treime din telefoanele vandute in decembrie vor fi smartphone-uri

Manea, Samsung: O treime din telefoanele vandute in decembrie vor...

Cu toate acestea, multe business-uri nu si-au optimizat website-ul pentru terminale mobile, frustrand vizitatorii care se chinuie sa intre in meniuri dificil de atins pe ecrane de mai mici dimensiuni.

Jesse Haines, group marketing manager pentru Google Mobile Ads, a subliniat ca un studiu realizat in 2011 printre advertiserii majori a relevat ca doar 21% dintre ele detin un site optimizat pentru terminale mobile. Un studiu pe 2012 realizat de L2 http://www.l2thinktank.com/research/mobile-iq-2012/ printre top 100 companii de moda, frumusete, retail, ospitalitate si bijuterii a subliniat ca doar 2/3 dintre branduri detin site-uri optimizate pentru mobile.

Citeste si:

Un studiu recent realizat de Google arata ce poti pierde daca nu iti optimizezi site-ul. Este vorba de un sondaj realizat printre 1.088 de adulti ce detin smartphone-uri.

- Site-urile mobile duc la cumparaturi. Este ceva de la sine inteles – daca site-ul arata bine, cei interesati o sa cumpere produsul. Trei patrimi dintre intervievati au spus ca ar reveni pe un site care arata bine.

- Daca site-ul tau nu este optimizat, cumparatorii se vor duce la concurenta. Majoritatea participantilor la sondaj au spus ca daca nu gasesc ce cauta pe un anumit site se vor duce la concurenta mai degraba decat sa incerce iarasi, de pe un PC, sa gaseasca informatiile dorite.

- O experienta mobila negativa dauneaza brandului. Utilizatorii vor asocia brandul respectiv cu ineficienta si delasare. Aproape jumatate dintre participanti au spus ca se simt frustrati si enervati cand dau de un site pe care este dificil sa navighezi de pe terminale mobile si le da senzatia ca respectivei companii nu ii pasa de clienti.