Certificarea atesta cunostintele necesare profesionistilor care lucreaza in domeniul digital, in special in zona de vanzare (media buying and selling), si este, in acest moment, singura certificare profesionala destinata industriei de publicitate online, recunoscuta la nivel international.

Acreditarea Digital Media Sales Certification (DMSC) evalueaza competente din patru zone complementare industriei: cunostintele despre instrumentele si tehnicile cu care lucreaza publicitatea online, vanzarea de spatiu media online, managementul campaniilor digitale, evaluarea si analiza rezultatelor campaniilor de online advertising. Astfel, profesionistii in publicitatea online pot demonstra cunoasterea celor mai importante concepte, standarde si bune practici in mediul digital.

”Prin aducerea acestei certificari in Romania, ne-am propus, in primul rand, educarea pietei locale, mai ales in zona de sales – motorul industriei de publicitate online. De asemenea, ne-am dorit sa oferim si o modalitate de recunoastere la nivel international a unor cunostinte deja existente, in contextul in care miscarile de consolidare din ultima vreme au accelerat nevoia de acreditare a celor care activeaza in domeniu. Detinerea unei astfel de certificari, unica pentru industrie, e un factor diferentiator pentru oricine vrea sa faca performanta in domeniu si o dovada importanta pentru clienti ca cei cu care lucreaza sunt, intr-adevar, buni profesionisti. Este firesc sa ne dorim sa vedem cat mai multi specialisti din Romania care sa primeasca aceasta certificare si sa ne asiguram ca, intr-un mediu global si extrem de dinamic, cunostintele practicile in domeniu se ridica la aceleasi standarde”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania.

Criteriile de eligibilitate pentru sustinerea examinarii vizeaza patru scenarii de admitere posibile:

Citeste si:

• Doi ani de experienta profesionala in digital media sales*;
• Un an de experienta profesionala in digital media sales, doi ani de experienta in digital media pe o alta pozitie decat cea de sales si 15 ore de formare in digital media;
• Doi ani de experienta profesionala in industria de media sales, cinci ani de experienta in sales (in alta zona decat media) si 30 de ore de formare in digital media;
• Absolvirea unui program de studii in Marketing Digital de la o institutie acreditata si un an de experienta profesionala in sales sau in media.

Profesionistii interesati de obtinerea certificarii pot efectua cursuri suplimentare de pregatire pentru a indeplini conditiile de eligibilitate. In Romania, cursurile sunt oferite prin intermediul IAB Romania si Biroul de Comunicare Calin Rotarus (BCCR). Structura cursurilor este in concordanta cu structura examenului si parcurge intreaga materie necesara pentru examen.

Obtinerea certificarii presupune un test-grila de tip multiple-choice, cu 100 de intrebari. Testarea dureaza doua ore, iar inscrierile pentru obtinerea acreditarii au loc de patru ori pe an. Prima sesiune de inscrieri pentru sustinerea testarii are loc in perioada 1 – 30 octombrie. Centrele de testare din Romania se afla la: Bucuresti (9 centre), Otopeni, Brasov, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara si Constanta. Mai multe detalii despre cursurile de pregatire pot fi gasite aici. Momentan, examenul este disponibil doar in limba engleza.

Taxa pentru sustinerea testarii este de 400 euro pentru membrii IAB Romania, respectiv de 500 euro pentru non-membri. Certificarea este valabila timp de doi ani. Mai multe detalii despre ce presupune examinarea, despre procedurile de testare, materialele de studiu si obtinerea certificarii se gasesc la adresa: http://www.iab.net/certification/overview.