Companiile care platesc si nu stiu sa beneficieze de investitie, raman constranse de rutina unor erori repetate. Iata un top al celor mai frecvent intalnite greseli de marketing online, in viziunea Pixio.

1. Marketerii se concentreaza pe mesajele pe care ei vor sa le transmita consumatorului final, insa uita sa se raporteze la ce isi doreste acesta sa primeasca. De aceea, majoritatea comunicarilor online sunt extrem de tehnice, prea putin adaptate experientei utilizatorului cu brand-ul si nu se concentreaza pe beneficii, pe prezentarea a ceea ce castiga in final potentialul consumator, ci mai degraba pe argumente de vanzare reci si corporate. Asa cum a observat si strategul de business Brian Kramer, companiile ar trebui sa renunte la sabloanele in care isi incadreaza publicul si sa abordeze o comunicare de tip H2H (human to human), in care sa primeze preocuparea pentru relatiile interumane.

2. Companiile cauta sa fie prezente in online, oriunde, doar ca sa bifeze ca s-au inscris intr-un trend. Vor cantitate, fara sa discearna care sunt cele mai potrivite canale de comunicare pentru business-ul lor si astfel intra in ceea ce se numeste “zgomot” digital. Adica o aglomerare de canale, surse si informatii intre care utilizatorul, in viteza cu care browseaza, nu are timp sa aleaga. Bannerele online se pot dovedi mari consumatoare de buget, fara o eficienta demonstrata, si nu orice canal de social media se potriveste pozitionarii brand-ului, sau caracteristicilor produsului promovat. O solutie ar fi sa nu gandim in termeni de “mult si mare” ci de “tintit bine”.

3. Brand managerii au ca singur obiectiv sa comunice prin mesaje publicitare, fara a cauta moduri de a crea experiente prin care utilizatorul sa interactioneze cu brand-ul si sa il descopere. De aceea, majoritatea comunicarilor devin seci, anoste, prea comerciale si prea putin focusate pe interesul consumatorului. Ca rezultat, acesta simte ca nu ii plac si nu le va lua in seama, asa cum nici pe el nu l-a luat in considerare compania in prima faza. O agentie de comunicare online va avea intotdeauna ca prima grija orientarea catre consumator, va cauta moduri prin care sa ii atraga atentia si sa ii fie pe plac, iar apoi va sti cum sa integreze mesajele comerciale in aceste experiente web.

Citeste si:

4. Gandirea unei campanii cu perspectiva de 360 de grade este straina multor companii. In cazuri diverse, agentia de online primeste materiale de print, care vin sa impuna un stil pentru restul comunicarii. Ori mesajele trebuie adaptate mediului si targetului, iar viziunea creativa trebuie extinsa peste toata comunicarea, nu unidirectional. Varianta eficienta este de a adapta mecanismele alese la mediul propus, nu invers.

5. Reprezentantii companiei se ocupa de cele mai multe ori personal de comunicarea online a serviciilor sau produselor lor. Internetul a facilitat sentimentul ca oricine se pricepe cat de cat, este expert. Ratiunea minimizarii costurilor duce la ideea ca oricine are o pagina de Facebook va putea gestiona si creste o pagina de companie in reteaua de socializare, insa fara a cunoaste parametrii de performanta, rezultatul va fi neprofesionist. Oricine are un blog, poate avea senzatia ca stie sa actualizeze website-ul companiei si asa apar texte si fotografii prost incadrate sau slab editate, conducand la o imagine de ansamblu “carpita”.

Pentru a evita aceste capcane, este de preferat ca oamenii sa invete si din experienta altora, decat din propriile lor greseli. Iar daca in alte medii, orice scapare poate fi remediata, de cele mai multe ori, in mediul online, aceasta va ramane undeva, ca o amprenta digitala a brand-ului, usor de gasit prin motoarele de cautare si foarte greu de sters din istoria web.