Pornit in 2011, alaturi de alti doi fosti colegi de liceu, 10Lucruri a inceput cu dreptul – primul videoclip a strans intr-un timp foarte scurt peste 20.000 de vizualizari, organic. “Nu ne asteptam nici noi insa, la acea data, nu prea erau multi care faceau clipuri in .ro, pe YouTube”, povesteste, in cadrul emisiunii WALL-STREET 360, Ionut.

De atunci insa “piata” s-a aglomerat, aparand mai multe canale care fac videoblogging, cu mai mult sau mai putin succes. “Ce ar trebui sa faci daca vrei sa ai succes intr-o astfel de activitate? In primul rand, sa fii original! Reinventeaza ceva – de exemplu, noi am lansat episoade dintr-un “Vlog batran”, unde moderator este o persoana trecuta de 60 de ani. Trebuie ca atunci cand omul vede pe Facebook sau YouTube o imagine, sa te faca sa dai click pe ea, sa fie altceva!”.

De exemplu, sunt la moda glumele despre cocalari. “Le-am facut si noi, la inceput, insa aceasta moda tot continua sa apara! Le-am zis colegilor sa nu le mai facem, sunt deja prea uzuale”.

Un alt lucru important, insa lasat la o parte de multi – calitatea filmarilor. “La inceput, primele noastre clipuri le-am facut cu o camera de mana, o calitate proasta. Ulterior, am reusit sa ridicam stacheta si acest lucru se simte – nu trebuie sa fie unghiuri de filmare dificile, camera prea miscata si asa mai departe”.

In al treilea rand, este extrem de important sa vorbesti si sa asculti comunitatea. “Exceptand comentariile injurioase, cele care ataca o persoana in mod direct si pe care le stergem, incercam in rest sa raspundem, sa ascultam comunitatea; apreciem comentariile care ne dau feedback, fie si negativ, daca sunt scrise coerent si civilizat. Incercam de fapt, pe cat posibil, sa evitam sa injuram – nu ne place comedia bazata pe asa ceva si, mai apoi, nici brandurile care ne sustin nu vor, deseori, sa se asocieze cu un astfel de brand”, spune Ionut.

Ce parere ai de YouTuberii romani si de comedia romaneasca? Te incurajam sa comentezi.