Astazi, toti utilizatorii de desktop vor vedea un anunt in News Feed explicand faptul ca, desi ad blockerele nu vor mai functiona, pot vizita setarile din Ad Preferences pentru a bloca reclame ale anumitor business-uri.

Facebook a contractat compania de cercetare Ipsos pentru a afla de ce 70 de milioane de americani si aproape 200 de milioane de internauti pe plan global folosesc ad blockere. A descoperit ca „principalul motiv este acela ca reclamele sunt intruzive (69%), exista reclame care incetinesc viteza de browsing (58%) si 56% au spus ca le e teama de malware”.

Viata privata nu s-a aflat in top-ul problemelor, asa ca Facebook considera ca daca reclamele lor sunt non-intruzive, rapide si sigure, oamenii nu vor fi deranjati.

De cealalta parte, Adblock Plus, cea mai mare companie care are ca principal obiect de activitate blocarea reclamelor, a scris intr-un post pe blog ca „Ei bine, se pare ca Facebook tocmai a devenit complet anti utilizatori”, criticand vehement miscarea Facebook si considerand-o o incalcare flagranta a dreptului de libertate online.