In procesul de relocare a activitatii, Raiffeisen a angajat circa 580 de tineri din judetul Brasov, in timp ce un numar de numai 20 de angajati au acceptat sa se mute cu serviciul din Bucuresti in Brasov.

Reprezentantii bancii au precizat ca au analizat 8.000 de CV-uri si au tinut 6.000 de interviuri telefonice si peste 1.000 de interviuri fata in fata.

Majoritatea angajatilor sunt din Brasov si nu au avut niciun fel de experienta, fiind necesara o perioada de aproximativ o luna de training-uri pentru a incepe sa opereze activitatile bancii.

Media de varsta pe intreg centrul operational este de numai 25 de ani, in timp ce pe zona de analiza credite urca la 27 de ani.

Raiffeisen Bank a reusit dupa o investitie de 500.000 euro in acest centru operational sa isi scada costurile cu forta de munca cu 25%.

Citeste si:

"Elementul costuri a fost unul cheie. Bineinteles, este mai avantajos sa avem un centru operational in afara Bucurestiului. Rezultatele acestui proces se vor vedea in timp. A fost si o perioada in care am avut operatiuni si la Brasov si la Bucuresti, timp in care costul cu resursa umana a urcat la 2 milioane de euro", a spus Steven van Groningen, presedintele si CEO Raiffeisen Bank.

Cei 600 de angajati noi din Brasov se adauga celor circa 100 care lucrau in agentiile din judet.
Van Groningen a declarat ca proiectul de centralizare a activitatii va fi extins, pentru a continua procesul de eficientizare a activitatii.

Totusi, din cele 800 de persoane restructurate in Bucuresti, in jur de 20 au acceeptat sa se mute la Brasov, in timp ce alti angajati au intrat in programe de specializare pentru a fi reintegrati in alte departamente.

La centrul operational din Brasov, cel mai mare departament este cel de call-center, cu aproximativ 200 de angajati, urmat de departamentul de colectare, analiza credite si procesare plati.