In criteriile care influenteaza luarea unei decizii de achizitie zona are o pondere de 53,7%, iar confortul cantareste doar in proportie de 36,6%. Criteriile dupa care isi aleg clientii o locuinta au reiesit dintr-un sondaj reprezentativ la nivel national, comandat de Imobiliare.ro in decembrie 2015 si prezentat la evenimentul ReConstruct, organizat de wall-street.ro in parteneriat cu Imobiliare.ro, Wienerberger si Coldwell Banker Affiliates of Romania.

In ceea ce priveste scopul achizitiilor, 38,3% dintre respondenti au declarat ca isi doresc prima locuinta, in timp ce 40,7% dintre ei au deja o locuinta si isi doresc sa mai cumpere una. Majoritatea dintre consumatori (60%) isi vor cumpara o locuinta prin credit bancar, restul avand banii disponibili pentru a o achita cash.

Conform studiului, apetitul cumparatorilor pentru apartamentele cu doua camere a inceput sa creasca dupa criza financiara. Daca in perioada 2000-2008 circa 33% dintre apartamentele livrate erau cu doua camere, dupa 2012 aceasta pondere a urcat la peste 48%, in contextul in care apartamentele cu 3 camere au avut o pondere mai mica, 32,5% vs. 37,9%.

Citeste si:

De asemenea, apartamentele cu 4 camere livrate au scazut de la o pondere de 15,3% (2000-2008) la doar 7% (2012-2016).

Erimescu precizeaza ca piata rezidentiala a marcat o scadere a suprafetelor locuintelor, ceea ce a dus si la preturi mai accesibile si a atras mai multi consumatori decat investitori. De altfel, Gabriel Voicu, directorul diviziei New Homes din cadrul Coldwell Banker Affiliates of Romania, mentiona in cadrul ReConstruct ca, in prezent, 10% din piata este reprezentata de investitori, si foarte rar acestia mai sunt speculativi, 90% din piata fiind a consumatorilor.

Voicu, Coldwell Banker: cate locuinte vor fi finalizate in Capitala

Voicu, Coldwell Banker: cate locuinte vor fi finalizate in Capitala

Sursa foto: Udrescu Ovidiu