Dupa absolvirea Facultatii de Sociologie – Psihologie din Bucuresti, cu specializarea in psihoterapie de orientare psihanalitica, Adina Calinescu a ales sectorul resurselor umane, deoarece in anii ‘90 psihoterapia nu era inca un domeniu suficient de dezvoltat. Astfel, Adina Calinescu si-a inceput cariera angajandu-se ca specialist HR in cadrul companiei Romexa, care se ocupa cu importul si distributia produselor Ferrero in Romania.

Conjunctura a facut ca managerul de astazi al Atrium Centers sa fie promovata in doar doi ani si jumatate din pozitia de specialist resurse umane in functia de director al operatiunilor din Bucuresti ale distribuitorului Ferrero. “Cred ca formarea in psihologie m-a invatat sa imi cuantific potentialul si mi-a oferit o serie de instrumente de lucru valoroase pentru noua traiectorie profesionala”, spune Calinescu.

Mai tarziu, intamplarea a facut ca actionarul principal al companiei Romexa sa decida o investitie in Oradea, intr-un centru comercial si de divertisment, astfel incat Adina Calinescu a ajuns in functia de director general a companiei Lotus Market, dezvoltatorul imobiliar al centrului comercial cu acelasi nume din Oradea. “Am fost unul din membrii echipei de dezvoltare a proiectului Lotus Market, inca de la momentul demolarii fabricii de bere si disponibilizarea angajatilor ei”, isi aminteste Country Manager-ul Atrium Centers.

La Oradea, Adina Calinescu a ramas timp de cinci ani, ocupandu-se initial de inchirierea spatiilor comerciale, fiind implicata in activitatea comerciala si de marketing. “Pentru ca piata arata o tendinta noua, ne-am gandit la o extindere, iar planurile anuntau un drum mai lung decat investitia de la Oradea. Am simtit ca trebuie sa ma intorc la Bucuresti”, povesteste Adina Calinescu.

La numai patru zile dupa ce a renuntat la proiectele Lotus Market, a venit propunerea din partea fondului britanic de investitii Dawnay Day, dezvoltatorul retelei de centre comerciale sub brandul Atrium Centers. Dupa un interviu cu Michael Israeli, managing director si actionar al firmei Atrium Centers, iar apoi cu Paul Rogers, Adina Calinescu s-a alaturat echipei britanicilor de la Dawnay Day.

“Am pastrat pasiunea pentru psihologie in tot acest timp, aceasta contribuind la dezvoltarea personala, fiindu-mi la fel de utila si in ceea ce fac astazi, in domeniul real estate”, spune reprezentatul Atrium Centers.

Privind retrospectiv, Adina Calinescu nu regreta alegerea sectorului imobiliar in defavoarea stiintelor socio-umane si crede ca tot ceea ce face acum se potriveste structurii sale ca persoana. “Imi amintesc ca in anul trei de facultate am predat disciplinele socio-umane la Liceul Sfantul Pantelimon, insa nu am simtit ca mi se potriveste acest rol”, explica aceasta.
Despre relatia cu Dawnay Day, Adina Calinescu spune ca aceasta i-a oferit un acces nelimitat la informatii si la piata britanica, care este mai organizata si structurata decat cea locala.

Citeste si:

Ca strategie de viitor, pe langa mall-urile deja anuntate din Cluj, Arad, Baia Mare si Satu Mare, nu este exclusa posibilitatea ca Dawnay Day sa isi reorienteze investitiile . “Dawnay Day va investi si in segmentul birourilor, acesta fiind segmentui vizat pentru Bucuresti. Nu vom investi in Capitala in centre comerciale”, afirma reprezentatul Atrium Centers.

Adina Calinescu considera ca piata centrelor comerciale din Bucuresti mai are foarte putin de oferit, numarul de jucatori fiind suficient de mare, in timp ce orasele cu 70.000 – 100.000 locuitori reprezinta piete atragatoare. “Nu putem spune ca vom investi intr-un oras inainte de a avea cumparat terenul respectiv. Sunt dezvoltatori care isi anunta investitiile inainte de a finaliza tranzactia de achizitie a unui teren , probabil cu scopul de a-si securiza o piata. Atrium Centers nu are, in afara de cele patru proiecte deja anuntate, alte achizitii de teren finalizate”, spune Adina Calinescu.

In ceea ce priveste orasul Arad, unde au fost anuntate in total sase dezvoltari cu elemente de retail, exceptand proiectul anuntat de Mivan Development, Adina Calinescu nu vede competitori directi pentru Atrium Center Arad. “Exista o diferenta importanta intre un retail park si un mall. Fiecare din dezvoltarile celor sase sau sapte investitori vor musca o portiune din ceea ce inseamna potentialul pietei, dar cand vorbim de competitie, nu ii consideram pe toti competitorii nostri directi”, declara Calinescu.

Posibile vanzari de centre comerciale nu se intrevad la orizont, reprezentantul Atrium Centers declarand ca, pentru moment, proiectele sunt construite cu scopul de a fi administrate, iar planurile de vanzare nu fac parte din strategia pe termen scurt a companiei. “Vanzarea mall-urilor Atrium nu este tinta noastra imediata. Construim si intentionam sa si administram mall-urile respective, nu avem ca strategie vanzarea lor dupa deschidere”.

Desi primele investitii Dawnay Day in Romania s-au concentrat in Transilvania, Adina Calinescu spune ca urmatoarele proiecte se vor situa in alte zone. “Avem negocieri pentru achizitii de terenuri si in alte zone, care nu sunt in Transilvania, insa noile investitii vor fi anuntate dupa ce vom parcurge toate etapele preliminare unei astfel de decizii ”, a spus Country Manager-ul Atrium Centers.

Cand e vorba de preferintele profesionale, Adina Calinescu ramane la “prima dragoste”, centrele comerciale. “In cazul dezvoltariii de mall-uri, etapa de constructie reprezinta doar un pas din dezvoltarea unui business, in timp ce, in rezidential, dupa etapa de constructie, practic, nu mai sunt foarte multe de facut”, explica aceasta.