IMM-urile sunt esentiale pentru o economie sanatoasa, iar tara noastra se plaseaza in coada clasamentului pe UE atunci cand vine vorba despre acest indicator. Potrivit portalului finantare.ro, in Romania sunt 30 de IMM-uri la mia de locuitori, mai putine decat in Bulgaria sau in Ungaria.

Tot mai multi romani isi incearca norocul in mediul business, iar acest lucru este, in mod cert, un lucru imbucurator pentru economia tarii noastre. Mai mult decat atat, atata vreme cat poti sa iei astfel de credite pentru persoane juridice, devine extrem de simplu sa-ti finantezi businessul. Dupa cum ai observat, dobanda si comisioanele lor sunt reduse si ai parte de solutii rapide pentru activitatea de zi cu zi a afacerii.

Cat este de greu sa deschizi o afacere in Romania?

Tara noastra ocupa locul 45 in lume in ceea ce priveste usurinta de a pune pe picioare o afacere, arata portalul doingbusiness.org. Analiza cuprinde 189 de tari si pare o clasare buna pentru tara noastra, insa daca luam in calcul faptul ca anul trecut ne situam pe locul 37, este clar ca avem de-a face cu un regres. Acelasi portal noteaza ca Romania se situeaza pe locul 7 in ceea ce priveste usurinta de obtine un credit pentru a finanta afacerea.

Din acest punct de vedere stam mai bine decat Ungaria sau Polonia. Vecinii maghiari se situeaza pe locul 55, fata de locul 56, pe care se situau anul trecut. In ceea ce priveste acordarea de credite pentru finantare, Ungaria se plaseaza pe locul 19, in scadere cu doua locuri.

Polonia, una dintre cele mai promitatoare economii din Europa de Est, este si ea in urma noastra cand vine vorba despre usurinta de a deschide un business. Astfel, Polonia se situeaza pe locul 85, fata de 80, locul pe care il ocupa in urma cu un an.

Pe locul intai in acest clasament se situeaza Noua Zeelanda, un adevarat paradis pentru oricine isi doreste sa deschida un business. In top urmeaza Macedonia si Canada, tari unde poti sa pui pe picioare un business cu foarte mare usurinta.

Cat dureaza, cat costa si care este de obicei sursa banilor pentru finantare?

Birocratia este un adevarat obstacol pentru romanii care vor sa-si deschida o afacere. In vreme ce in tari precum Marea Britanie infiintarea unei firme se poate face online si dureaza doar cateva minute, in tara noastra este nevoie de cel putin o saptamana.

Potrivit mediafax.ro, care citeaza un raport al Global Entrepreneurship Monitor, un antreprenor roman are nevoie, in medie, de 12.500 de dolari pentru a pune pe picioare o afacere. Aceasta suma ne plaseaza peste tari precum Polonia, Bulgaria sau Ungaria. Este, insa, o suma mai mica decat cea necesara in tari precum Germania, Italia sau Norvegia.

In Polonia, spre exemplu, costul mediu pentru inceperea unui business este de 11.500 de dolari, iar in Bulgaria este nevoie de doar 5.700 de dolari. De cealalta parte, un german care vrea un business are nevoie de 22.200 de dolari.

Cand vine vorba despre sursa banilor pentru infiintarea unei afaceri, de cele mai multe ori ea este buzunarul propriu al antreprenorului. Exista si cateva programe guvernamentale destinate sprijinului IMM-urilor, insa sursele proprii raman de baza.

In ceea ce priveste numarul de IMM-uri pe judete, Bucurestiu urmat de Ilfov, Cluj si Brasov sunt in fruntea clasamentului. De cealalta parte, la coada listei regasim judetele Botosani, Mehedinti, Teleorman si Vaslui. Este usor de observat, asadar, ca numarul IMM-uri reflecta si dezvoltarea economica a unei zone.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri