Dupa ce a lucrat in domeniul confectiilor si al modei, bifand experiente profesionale la branduri de haine barbatesti precum Marsay si Consiglieri, Claudiu a identificat o nevoia acuta de servicii de croitorie. De profesie economist, absolvent al Academiei de Studii Economice, el a inceput sa lucreze de pe o pozitie de vanzari, devenind apoi manager de magazin pentru Marsay, iar dupa doi ani punea bazele Consiglieri, alaturi de un alt antreprenor: “Voiam sa fac business-ul in felul meu, avand in vedere ceea ce experimentasem si tot ceea ce brandul respectiv nu suplinea, m-am gandit ca se pot face lucrurile mai bine, pe un segment inca insuficient exploatat”, spune acesta.

Ai o afacere si cauti finantare? Participa GRATUIT la conferinta Antreprenor, Caut Finantare! si intra in dialog cu finantatorii care ti se potrivesc.

Dupa doi ani la Consiglieri, Claudiu isi deschide propria afacere, pornind de la insight-urile pe care le dobandise de-a lungul timpului: “Multi clienti care isi realizau costume la noi (n.r. la Consiglieri) ne intrebau de ateliere de croitorie unde si-ar putea modifica hainele din garderoba. Brandul avea atelier propriu, dar era dedicat exclusiv clientilor care cumparau din magazine sale. Iar eu trebuia sa ii redirectionez catre diverse croitorii sau sa dau din umeri. Iar atunci cand clientii vad ca esti necunoscator in domeniul in care lucrezi, nu e bine. Atunci am identificat o nisa in piata, o nevoie mare din partea unor clienti premium de a-si modifica garderoba”, spune acesta.

In plus, aceasta necesitate pe piata romaneasca a observat-o inca din timpul liceului, dupa cum spune, cand incerca sa gaseasca croitorii pentru a-si ajusta hainele, fiind pasionat de moda. “Era o problema pentru ca nu prea gaseam, aveam putine variante, iar acelea erau croitorii vechi, de cartier, unde personalul nu intelegea ce doresc si asteptam mult pana erau gata. Am zis ca trebuie sa fac o croitorie, unde sa livrez clientilor ceea ce stiu ca isi doresc, cum si eu la randul meu, client fiind, imi doream anumite servicii pe care nu le-am primit”, spune aceasta.

Claudiu Hera - Le Couturier

Citeste si:

Investitia initiala in atelierul de croitorie se ridica la aproximativ 12.000 de euro, suma pe care antreprenorul estimeaza ca pana la sfarsitul anului o va amortiza.

Le Couturier este o croitorie mixta care ofera pe langa serviciile clasice de modificari, ajustari, retusari, articole vestimentare, obiecte de casa (lenjerii, draperii, perdele) pe comanda, dar si consiliere vestimentara. In plus, Claudiu a amenajat spatiul astfel incat clientii care asteapta ca produsele sa le fie modificate pe loc, sa aiba un spatiu decent pentru a se relaxa.

Atelierul de croitorie are doi angajati care se ocupa de croitorie si de confectionare, dar in perioada urmatoare antreprenoarul vizeaza sa angajeze inca o persoana. Despre nevoia de personal, Claudiu considera ca se gasesc persoane dispuse sa lucreze intr-o croitorie, insa conteaza cat de serioase si profesioniste sunt. “Pun mare accent pe servicii. Daca nu as fi avut oamenii potriviti pentru asta nu as fi deschis business-ul”, povesteste acesta.

Croitoria poate parea simpla, dar nu este deloc. Poti sa modifici un produs in doua feluri, unul bine si altul gresit, iar la final acesta sa arate la fel. Dar daca desfaci haina respectiva, vezi ca sunt greseli in felul in care a fost modificata, iar o remodificare este mult mai greu de realizat.

Le Couturier

In ceea ce priveste preturile practicate de croitoria urbana Le Couturier, acestea variaza in functie de tipul operatiei si de produsul in sine. De exemplu, pentru a scurta o pereche de pantaloni pretul este de 25 de lei, iar pentru o rochie 50 lei, pentru a stramta un palton platesti 50 de lei, iar pentru produsele la comanda, un sacou valoreaza 250 lei, o rochie de ocazie variaza de la 350 la 700 de leii si o bluza intre 100 si 200 de lei. Pentru acestea din urma, atelierul propune si o gama de materiale de la furnizori locali, dar se pot realiza si cu materialele clientilor. “Ca si pret, suntem cu putin deasupra croitoriilor de mal sau de cartier”, spune Claudiu.

Pentru viitor, Le Couturier urmareste sa ajunga la un numar de 1.000 de clienti pana la sfarsitul anului, in cele trei luni de activitate acesta fiind de peste 100 de persoane. Totodata, antreprenorul vrea sa deschida o a doua locatie din Bucuresti in viitorul apropiat si nu exclude varianta de a se lansa cu un brand propriu de haine barbatesti.