Conform datelor prezentate de Harvard Business School, 25% din start-up-uri vor esua in primul an, 36% din cei ramasi vor esua in al doilea an, iar 44% din cei ramasi in al doilea an vor esua in urmatorul an. Dupa ce vezi aceste numere poate fi descurajator sa incepi o afacere, dar lucrurile pot fi si mai infricosatoare atunci cand efectiv incepi sa investesti timp si bani intr-o idee care speri sa aiba succes. Daca esti un antreprenor aspirant, cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a atenua orice temeri si griji este de a te educa si invata de la oamenii care au avut succes.

1. The Lean Startup, de Eric Ries

1. The Lean Startup, de Eric Ries

Eric Ries isi invata cititorii cum sa-si dezvolte afacerile si produsele mai repede. Este o carte buna de citit atunci cand simti ca lucrurile se misca prea incet sau dureaza prea mult.

2. The Four Steps To The Epiphany, de Steve Blank

2. The Four Steps To The Epiphany, de Steve Blank

Steve Blank ofera cititorilor informatii concrete despre cum unele start-up-uri au reusit in timp ce altele nu. Este o carte similara cu "The Learn Startup" prin faptul ca se concentreaza pe acelasi lucruri cum ar fi prezumtiile de testare succesiva.

Sursa foto: Shutterstock

3. Rework, de Jason Fried

3. Rework, de Jason Fried

Autorul acestei carti ajuta proprietarii de afaceri incepatoare sa inteleaga ce inseamna o afacere de succes. De asemenea, el ofera o serie de recomandari despre cum sa cresti productivitatea afacerii si sa construiesti o echipa puternica.

4. Delivering Happiness, de Tony Hsieh

4. Delivering Happiness, de Tony Hsieh

Tony Hsieh, CEO al Zappos, invata cititorii cum sa-si dezvolte relatiile cu clientii si programele de cultura corporate.

5. Jab, Jab, Jab, Right Hook, de Gary Vaynerchuk

5. Jab, Jab, Jab, Right Hook, de Gary Vaynerchuk

Autorul foloseste stilul sau de scris “no B.S.” pentru a sfatui proprietarii de afaceri sa se conecteze mai bine cu clientii si sa invinga mai usor competitia.

Sursa foto: Shutterstock

6. Purple Cow, de Seth Godin

6. Purple Cow, de Seth Godin

Seth Godin prezinta in cartea sa cum sa-ti dezvolti produsele si serviciile cu valoare de marketing. Autorul explica si cum sa te diferentiezi de concurenta.

7. Losing My Virginity, de Richard Branson

7. Losing My Virginity, de Richard Branson

Antreprenorul de succes, Richard Branson, ii lasa pe cititori sa foloseasca secretele lui pentru a dezvolta firme si produse de succes.

8. Founders at Work, de Jessica Livingston

8. Founders at Work, de Jessica Livingston

Jessica Livingston explica modul in care unii dintre cei mai cunosctuti CEO si fondatori de succes si-au construit afacerile.

Sursa foto: Shutterstock

9. Start Something That Matters, de Blake Mycoskie

9. Start Something That Matters, de Blake Mycoskie

Blake Mycoskie, CEO al TOMs, ii ajuta pe antreprenorii aspiranti sa inteleaga cat de important e sa faci diferenta intre construirea unei afaceri si produse.

Sursa foto: Shutterstock

10. The Hard Thing About Hard Things, de Ben Horowitz

10. The Hard Thing About Hard Things, de Ben Horowitz

Ben Horowitz ofera sfaturi cheie privind construirea si rularea unui start-up. El invata cititorii cum sa se confrunte cu marile probleme pe care le au majoritatea proprietarilor de afaceri in diferite situatii.

Sursa foto: Shutterstock.com