Tanarul a terminat in 2007 Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, dar a invatat se creeze site-uri in timpul liceului cand nu mergea foarte des la cursurile de informatica la care se predau programe precum Pascal, preferand sa faca site-uri la internet café-ul liceului.

“M-am dus acasa, iar mama mi-a dat cinci milioane de lei (n.red.: 500 de lei) cu care am deschis WebSpot, in prezent aceasta fiind divizia de online a agentiei Hippos”, explica antreprenorul, adaugand ca pana acum WebSpot a avut clienti precum Danone, Unilever, Snack Attack sau Vodafone Romania.

Timp de doi ani, Emanuel Clonda a detinut doar businessul online, dupa care a lansat o revista pentru expati (care a fost inchisa ulterior) si a creat un departament de creatie infiintand astfel agentia Hippos.

In prezent, compania are 20 de angajati, iar fondatorul afacerii se asteapta sa inregistreze in acest an afaceri de circa 500.000 de euro.

La inceputul lui 2008, antreprenorul si Costin Gache, cel mai bun prieten si totodata unul dintre cei mai buni barmani din Romania, au lansat barul Interbelic din Centrul Vechi al Capitalei. In timp ce Clonda gestioneaza partea de comunicare si marketing, Gache se ocupa de cea de bar, iar noul asociat care li s-a alaturat de partea administrativa.

Anul trecut, antreprenorul a inceput un nou business aducand pe piata locala Fit Curves, cea mai mare franciza de fitness din lume. Curves are peste 11.000 de locatii in SUA, Canada, America Latina, Europa si Asia.

“In aprilie anul trecut citeam o carte de strategie din care am aflat de aceasta franciza
si le-am dat un e-mail pentru a ii intreba daca sunt interesati sa vina si in Romania. In acea perioada ei tocmai se ocupau de planurile de extindere in Europa de Est si in noiembrie 2009 am deschis prima locatie in zona mall-ului Vitan”, spune Clonda.

Citeste si:

Taxa de franciza pentru Romania a costat 20.000 euro (suma care include aparatele, know-how si participarea la trainingul Club Camp din Marea Britanie), dar investitia initiala, care a insemnat si amenajarea spatiului, a ajuns la circa 35.000 de euro.

Acest club se adreseaza doar femeilor, iar fiecare clienta trebuie sa participe la o sedinta de fitness de cel putin trei ori pe saptamana. O sedinta dureaza 30 de minute, iar fiecare aparat trebuie utilizat maximum 30 de secunde.

Abonamentul costa 140 de lei pe luna, iar exercitiile incorporeaza exercitii incalzire si relaxare, cardio, streching si apoi lucrarea fiecarei grupe de muschi in parte.

In prezent, pentru clubul Fit Curves lucreaza cinci persoane, iar Clonda estimeaza ca anul acesta afacerile vor ajunge la in jur de 50.000 de euro.

Citeste si: Cum a gasit un tanar antreprenor numitorul comun dintre business si bursa

Cum a gasit un tanar antreprenor numitorul comun dintre business si bursa

Cum a gasit un tanar antreprenor numitorul comun dintre business si...