"Vad ca exista acum tot felul de optiuni de genul platesti unul si mergi doi sau platesti o vacanta si mai primesti una gratis. Acestea ascund in spatele lor sau niste trucuri de marketing sau niste probleme interne ale firmei", a declarat pentru wall-street.ro Carmen Pavel.

Potrivit acesteia, pentru o agentie care practica marje corecte de profit astfel de oferte sunt imposibil de acordat.

“Daca lucrezi in niste marje corecte nu ai cum sa oferi astfel de preturi, nu ai cum sa ai comision 50% la o vacanta, asa incat sa oferi o alta gratis. Noi preferam sa mergem pe niste comisioane de pana in 10%, asa incat pentru serviciile turistului sa fie alocata 90% din suma pe care o plateste, iar uneori lucram si cu 5-6% comision", a explicat Pavel.

Carmen Pavel a adaugat nici pentru companiile care practica astfel de oferte perspectivele nu sunt bune, deoarece “este un foarte mare pericol in perioadele de criza, in care economia trece prin diverse probleme, sa acorzi reduceri sau gratuitati. In aceste perioade se merge pe pretul corect, pe marje foarte mici sa iti pastrezi veniturile".

Efectul unei astfel de practici duce la pana la intrarea in faliment a companiei.

Citeste si:

"Anul trecut au fost cel putin 7-8 agentii care au mers cu aceste curbe de sacrificiu si inainte de sezon au intrat in faliment. Dupa aceea oamenii plangeau prin presa si chiar si acum mai stau pe la politie sa ii reclame si sa incerce sa isi recupereze banii", a mai precizat Carmen Pavel.

J'Info Tours, firma creata de Carmen si Aurel Pavel in mai 1990, a rulat anul trecut afaceri in valoare de 8,93 milioane de euro, in crestere de la 7,96 milioane de euro in 2010, potrivit datelor publicate de Ministrul de Finante. Compania a avut un profit de 71.789 euro, in scadere de la 195.503 euro in anul 2010.

Pentru acest an, Carmen Pavel estimeaza o crestere a businessului cu pana la 15%, pe fondul cresterii numarului de companii din portofoliu.