“In conditiile actuale, generate de cutremurele din pietele financiare, nu putem decat sa asteptam rezultatele unor analize relativ la evolutia macroeconomica a Romaniei, pentru ca in baza lor sa estimam volumul general al pietei de turism pentru 2009. Deocamdata speram ca tendinta de crestere sa se mentina si in anul ce vine, insa nu ne asteptam ca ritmul sa fie acelasi”, a declarat, pentru Wall-Street, Antonio Nitu (foto), membru IATA si director general al agentiei de turism Aerotravel Lufthansa City Center.

Incasarile din turism depasesc in prezent un miliard de euro

Anul trecut, incasarile din turismul romanesc au ajuns la un miliard de euro, iar cheltuielile romanilor in strainatate au depasit aceasta valoare, in special dupa aderare, conform statisticilor ANAT. Turismul intern a avansat cu 10%, turismul outgoing a crescut cu 25% fata de anul precedent, iar nivelul biletelor de avion emise prin intermediul agentiilor de turism s-a apropiat de 350 milioane de euro.

Pentru 2008, surse din piata au aratat o crestere de 20%, impulsionata de evenimente ca summit-ul NATO organizat in Bucuresti. Mai mult, Antonio Nitu aprecia o majorare cu 15% a turismului business in Romania, care continua sa domine turismul leisure.

Chiar daca pentru 2009 cresterea pietei va fi mai moderata, in opinia directorului general Aerotravel, cererea pentru pachete turistice cat mai variate va urca odata cu cresterea puterii de cumparare a romanilor. Si in acest sezon, romanii vor petrece vacantele in afara intr-un numar “considerabil si mai mare decat anul anterior”, mentioneaza Nitu.

Citeste si:

“Pana acum, prin comparatie cu tarile din vestul Europei, in Romania rezervarile se faceau cu putin timp inainte de inceperea sejurului. Datorita apetitului pentru vacante in Alpi sau in zone exotice, clientul roman fie adopta obiceiurile de cumparare ale vesticilor pentru a avea acces la preturi bune sau din ce in ce mai mult, pentru a gasi locuri libere in destinatiile alese”, afirma Nitu, care a primit cereri de rezervare inca de luna trecuta.

Aerotravel estimeaza un milion de euro din pachetele de iarna

La final de 2008, Antonio Nitu se asteapta la “o cifra de afaceri de 36 milioane euro (n.r – pentru Aerotravel in anul curent), iar in sezonul de iarna ne propunem sa vindem pachete in volumul a un milion de euro”. Majoritatea incasarilor de sezon vor proveni din rezervarile deja efectuate de clientii fideli, insa compania tinteste “un plus de 25% comparativ cu anul trecut” pentru clientii noi.

La Aerotravel, destinatiile preferate in perioada sarbatorilor sunt orasele mari ale Europei, destinatiile de schi (Austria, Elvetia sau Italia), tarile exotice (Thailanda, Hawaii, Mexic, Egipt, Tunisia) si circuitele in Israel, in special in perioada Craciunului.

Pana in prezent, cele mai vandute pachete au fost sejururile in Austria la un pret mediu de 300 de euro la o pensiune sau un hotel de trei stele, fara skipass, circuitele de 8 zile in Israel, cu cazare la hotel de 4 stele, care ajung la 774 de euro, dar si vacantele in Hawaii, unde transportul si cazarea in hoteluri de patru stele, pe o perioada de opt zile, costa nu mai putin de 1.468 de euro.

Aerotravel s-a lansat ca o agentie de turism cu capital integral romanesc in 1998, in Bucuresti, extinzandu-se apoi in Cluj si Timisoara. Compania furnizeaza in prezent servicii si produse turistice in special pe segmentul corporate si servicii din zona MICE (Meetings, Incentives, Conventions, Exhibitions), care reprezinta pana la 80% din incasari, dar si pachete leisure, lansand gama EuroCityBreaks. Anul trecut Aerotravel a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 30 milioane de euro.