Explicatia este una foarte simpla: criza financiara va determina o scadere drastica a consumului, iar unul dintre primele lucruri la care oamenii vor fi nevoiti sa renunte vor fi calatoriile si vacantele, spune Jurkovitsch.

In ciuda acestei estimari mai putin optimiste, reprezentantul companiei vieneze considera ca Romania nu va fi una dintre tarile cele mai grav afectate de criza, ci dimpotriva. “Poate Romania nu va mai inregistra o crestere a PIB-ului de 6%, insa trendul ascendent va continua, cu o crestere de 3-4%”, este de parere el.

Cititi si Seful Continental Hotels: Abia acum vom vedea cine stie sa faca hoteluri

Seful Continental Hotels: Abia acum vom vedea cine stie sa faca hoteluri

Seful Continental Hotels: Abia acum vom vedea cine stie sa faca...

In ciuda acestei crize globale, austriecii afirma ca achizitionarea si renovarea hotelului de patru stele Angelo Aiporthotel este doar primul pas pe piata din Romania, una cu foarte mare potential. “Ne gandim ca pe viitor sa dezvoltam brandul “angelo” si in alte orase ale Romaniei, indeosebi in cele in care exista un aeroport”, adauga reprezentantul dezvoltatorului austriac.

Desi compania austriaca mai detine alte doua branduri de lux, Le Palais de 5 stele si Andel’s de 4 stele plus, acestia considera ca piata romaneasca nu se preteaza pentru astfel de brand-uri, in special in contextul economic actual, cand clientii se indreapta catre hotelurile cu preturi mai reduse. ”Aceste brand-uri sunt pentru tarile in care turismul este foarte dezvoltat, unde exista turism de weekend, iar acest lucru nu se intampla inca in Romania, unde turismul nu este exploatat decat in mica masura”, considera acesta, care adauga ca Romania ar trebui sa isi imbunatateasca foarte mult marketing-ul de tara.

Pentru moment, Bucurestiul ramane doar o destinatie de business, segment caruia i se adreseaza Angelo Airporthotel. “Am investit in achizitionarea si renovarea hotelului circa 15 milioane de euro, investitie pe care estimam sa o recuperam in 10 ani”, a declarat Isabella Hren, membra in consiliul de administratie a Vienna International AG, companie care administreaza hotelul din Capitala.

Hotelul are in prezent 177 de camere, dintre care 69 sunt deja aranjate dupa conceptul “angelo”, patru sali de conferinta si pana la 20 de sali de sedinta. „Desi anul 2009 va fi unul foarte dificil pentru piata de 4 si 5 stele din Bucuresti, care a ajuns deja la saturatie, estimam pentru anul viitor un grad de ocupare de 60%, incluzand si weekendul”, declara Mihai Zamfir, director general al hotelului care preconizeza ca in urmatorii 2-3 ani gradul de ocupare va ajunge pana la 70%.

Citeste si:

Pentru anul viitor, Zamfir preconizeaza o cifra de afaceri de 5 mil. euro, 20% din aceasta suma urmand sa provina din organizarea de conferinte. „Perioada medie de cazare este de una-doua zile, avand in vedere ca majoritatea clientilor nostri provin din oameni de afaceri care calatoresc foarte mult, circa 50% dintre acestia fiind straini”, mai adauga el.

Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG este o societatea pentru dezvoltare si investitie imobiliara cu sediul la Viena si cu birouri deschise la Budapesta, Praga, Sankt Petersburg si Varsovia. In ultimii 25 de ani, Warimpex a achizitionat proprietati in Europa Centrala si de Est, avand o valoare totala de peste jumatate de miliard de euro.

Warimpex este la ora actuala proprietar sau co-proprietar a 18 hoteluri de lux care ofera peste 3.700 de camere, precum si sapte cladiri comerciale sau de birouri cu o suprafata totala de 36.000 de metri patrati in Polonia, Republica Ceha si Ungaria. Pe termen mediu, Warimpex doreste sa devina un lider pe piata imobiliara a hotelurilor din „Noua Europa”. Warimpex este cotata la WXF din Viena si Bursa de la Varsovia.

Vienna International Hotels & Resorts a fost creata in 1989. Pe baza unor contracte individuale de management, Vienna International administreaza si dezvolta un total de 46 de hoteluri si centre hoteliere de lux (31 de hoteluri si 15 proiecte de hoteluri), precum si un teren de golf cu 27 de gauri.

In 2008, Vienna International se asteapta sa gazduiasca peste 1.700.000 de oaspeti si prevede un beneficiu de 130 de milioane de euro. Grupul hotelier are peste 2.300 de angajati.