Conform spuselor angajatilor de la Blue Air, pretul biletului de avion include taxele de aeroport. Poti sa iei cu tine un bagaj de 30 kg in cala si un bagaj de mana intre 6-10 kg. La MyAir, cealalta companie care opereaza in Romania pe segmentul zborurilor ieftine, poti sa iei un bagaj de cala de 15 kg si unul de mana de 5 kg. Blue Air are patru categorii de tarife: Promo, Easyblue, Flexiblue, Expressblue.

Primele doua sunt cu un numar mic de locuri, iar Flexiblue permite schimbarea datei de zbor fara penalizari, cu doua ore inainte de zbor. Pentru amanarea zborurilor platesti o penalizare de 25 de euro si diferenta intre costul biletului la data in care trebuia sa pleci initial si cel valabil la data ulterioara. Platesti daca intre timp pretul biletului a crescut. Daca insa pretul a scazut nu vei primi nimic in buzunar.

La companiile low-cost nu conteaza ce bilet iei. In fond, ti se ofera un cod pe baza caruia te imbarci. Principiul de ocupare a locului este: primul venit, primul servit. Asa ca poti sa stai langa cineva care a platit dublu pentru bilet.

Clientul care utilizeaza aceste zboruri trebuie sa stie ca in avion nu va beneficia de mancare sau bauturi. Acestea trebuie platite. Doar apa, ceaiul si cafeaua sunt gratuite. Sansa de a primi ceea ce cerem nu este foarte mare: la bordul avionului exista un personal minim.

„Drumul la Roma este scurt, asa ca nu o sa va fie foame sau sete“, ne consoleaza agentul de vanzari. Pentru zborurile low-cost trebuie sa va cumparati ziare din aeroport: nu le veti gasi la bordul avionului.

Pentru zborurile de acest tip aterizarea si decolarea se fac pe aeroporturi secundare. Acest lucru nu este rau in Romania: decolarea si aterizarea se fac pe Baneasa.

O mare problema a acestor tipuri de zboruri o vor simti cei care vor sa prinda un nou zbor de pe aeroportul de destinatie.

Orarele zborurilor nu sunt facute ca sa prinda o alta legatura pe un alt aeroport.

Companiile aeriene traditionale reactioneaza

Citeste si:

Tarom a reactionat la aparitia celor doua companii, costul unui bilet scazand pe destinatia Roma de la 250 de Euro, fara taxe, la circa 190 Euro. KLM a scazut toate tarifele sale cu 40% de la 1 ianuarie, pe rutele europene, pastrand neschimbata calitatea serviciilor. Planul companiei prevede stationarea a cinci aeronave Boeing 737-800 pe aeroportul din Hamburg, incepand din luna iunie, care sa practice tarife sub 100 de euro (128,5 dolari) pentru curse catre mai multe orase europene. Alte trei avioane vor fi incluse in program din luna august, daca strategia va da rezultate. Cea mai importanta companie aeriana cu tarife reduse din Europa, Ryanair, opereaza sase rute cu pornire din Frankfurt, in timp ce Germanwings asigura curse intre Hamburg si Stuttgart. Lufthansa are in vedere tarife de 65-85 de euro, iar operatiunile din Hamburg sunt vazute drept un test, care ar putea conduce la extinderea strategiei si la alte aeroporturi. Directorul financiar al Lufthansa, Karl-Ludwig Kley, a declarat ca linia aeriana pregateste o strategie agresiva a preturilor, in Europa. El a apreciat ca venitul mediu pe pasager si kilometru de zbor va continua sa scada sub presiunea concurentiei si a ofertei mari de locuri disponibile.

Piata romaneasca a zborurilor ieftine

- SkyEurope

Compania slovaca SkyEurope Airlines este cel de-al treilea operator aerian cu tarife reduse care vine in Romania. Ea va opera zboruri, din luna decembrie, si pe destinatia Bucuresti. SkyEurope Airlines, cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa Centrala, va avea curse intre Bratislava si Bucuresti, incepand cu 12 decembrie. Tarifele practicate vor incepe de la 25 de euro, fara taxele de aeroport.

- My Air

Tot in decembrie anul trecut o alta companie low-cost MyAir a demarat zboruri spre Italia din Romania. MyAir opereaza, dupa cate am putut afla, spre Milano si Venetia. Italia este destinatia favorita a celor doua companii low-cost pentru ca acolo muncesc multi romani, iar traficul aerian spre Peninsula si in Italia este unul rentabil.

- Blue Air

Compania a inceput sa opereze in Romania la 13 decembrie 2004. Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de 13 milioane de euro pana in luna iulie a acestui an si estimeaza o cifra de afaceri anuala de circa 18 milioane de euro. „Compania se afla in crestere, iar pentru anul viitor preconizam o triplare a numarului de pasageri transportati“, a declarat, pentru agentia Rompres, directorul de marketing al companiei, Adina Camara. Blue Air a transportat circa 70.000 de pasageri in primele sase luni ale anului. Cresterea numarului de pasageri va fi realizata prin marirea flotei si diversificarea rutelor de operare. Compania are o flota de trei aeronave Boeing 737. Blue Air va lansa pana la sfarsitul anului noi curse catre Paris, Madrid, Bratislava (Viena), Torino, Verona, Frankfurt. Prima cursa cu destinatia Paris va zbura incepand cu 11 octombrie. Blue Air mai deserveste zboruri catre Milano-Bergamo, Roma, Lyon, Barcelona-Reus, Maastricht (cu transfer la Dusseldorf si Bruxelles) si Istanbul.