Amanarea lucrarilor a fost decisa prin ordonanta de urgenta aprobata recent de Guvern.

La sfarsitul anului 2008, lucrarile la cel mai mare aeroport din Romania, Henri Coanda-Otopeni Bucuresti, au fost de asemenea amanate de Executiv, cu patru ani, din 2015 pana in 2019, din cauza nefinalizarii Planului Urbanistic Zonal (PUZ).

Prin noua ordonanta de urgenta, termenul de finalizare a intregului program a fost amanat cu trei ani, din 2019 pana in 2022.

Astfel, Guvernul a decis ca terenurile necesare realizarii investitiei sa fie achizitionate si scoase din circuitul agricol pana in 2020, fata de termenul initial de 30 iunie 2010, iar lucrarile la infrastructura de transport pentru asigurarea accesului in zona de est a aeroportului sa fie realizate in intervalul 1 ianuarie 2014-31 decembrie 2016. Initial, aceste lucrari erau prevazute sa fie realizate in perioada 1 ianuarie 2011-31 decembrie 2013.

Pentru dezvoltarea infrastructurii prin realizarea unui nou terminal pentru pasageri, lucrarile ar urma sa fie realizate intre 2014-2022, fata de termenul initial stabilit intre 1 ianuarie 2011-31 decembrie 2019.

Lucrarile de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru prelucrarea traficului de marfuri si posta prin realizarea unei platforme multimodale cargo si realizarea unui parc tehnologic high tech pentru dezvoltarea activitatilor conexe transportului aerian ar urma sa fie incheiate in perioada 2017-2022. Termenul fixat initial pentru finalizarea acestor lucrari era 2014-2016.

Citeste si:

Planul urbanistic zonal ar urma sa fie aprobat pana la 1 septembrie 2012. Initial, autoritatile locale trebuia sa elibereze PUZ-ul in 1999.

Amanarea intregului program este justificata de Guvern prin faptul ca mentinerea vechilor termene are drept consecințe negative si imediate depasirea calendarului programului strategic, ceea ce implica blocarea potentialului de dezvoltare pe termen lung a acestei infrastructuri aeroportuare publice, plata de despagubiri/daune catre proprietarii terenurilor care nu sunt expropriati la timp sau care sunt afectati de necorectarea limitelor de extindere si plata de despagubiri pentru lipsa exproprierii, aspecte "total dezavantajoase pentru statul roman, in calitatea sa de expropriator, mai ales in conditiile crizei economico-financiare actuale".

Traficul pe aeroportul international Henri Coanda-Otopeni a crescut anul trecut cu aproape 10%, la 4,91 milioane pasageri, iar la aeroportul international Aurel Vlaicu-Baneasa a urcat cu 7,5%, la 2,11 milioane calatori.

Ministerul Transporturilor a anuntat, la finalul anului trecut, intentia de a transforma aeroportul Baneasa, pana in 2012-2013, intr-unul rezervat zborurilor business si VIP, urmand ca traficul low-cost sa fie mutat pe aeroportul Otopeni.

Intentia eliminarii zborurilor comerciale pe Baneasa si transformarea aeroportului intr-o unitate dedicata curselor business si VIP a fost anuntata de autoritati inca de acum cativa ani, dar pana in prezent nu a fost aplicata.