Traficul generat de magazinele online, desi nu este definitoriu pentru business-ul companiei, este un indicator important in ceea ce priveste indexarea in Google (majoritatea magazinelor genereaza cel mai mult trafic din motoarele de cautare – n.r.), potentialului de viitor dar si a vanzarilor, mai multe vizite traducandu-se in sanse mai ridicate de a vinde.

SimilarWeb.com arata traficul generat de magazine de pe desktop-uri, dar si timpul petrecut pe site-uri, numarul de pagini vizualizate si alte informatii relevante.

Wall-Street.ro a analizat traficul mai multor magazine cu activitate online – eMag.ro, Cel.ro, EvoMag.ro, Altex.ro, Flanco.ro, Domo.ro dar si FloriDeLux.ro, Elefant.ro, Libris.ro, Laredoute.ro, FashionUp.ro, Tinar.ro si Miniprix.ro.

Este interesant de observat faptul ca aproape toate magazinele electroIT au inregistrat cresteri ale traficului, uneori consistente, in timp ce magazinele de fashion au inregistrat scaderi ale numarului de vizite.

Perioada comparata a fost finalul lunii aprilie 2014 vs finalul lunii iulie.

Magazine electroIT – Altex.ro, cea mai mare crestere

eMag.ro – Cel mai mare retailer online din Romania inregistra in luna aprilie 6,5 milioane de vizite, in timp ce in iulie a atins 7,7 milioane de vizite, o crestere de circa 16%.

Altex.ro – Probabil una dintre cele mai spectaculoase evolutii a avut-o magazinul online al liderului pietei, Altex. Compania a inregistrat o crestere a traficului de circa 30%, de la 1,65 milioane de vizite in aprilie, la 2,2 milioane de vizite in iulie.

PCGarage.ro – Retailerul a generat in aprilie un numar de circa 1,4 milioane de vizite, crescand in iulie la 1,7 milioane, o evolutie de circa 20%.

Cel.ro – Retailerul online a generat in aprilie 1,5 milioane de vizite, in timp ce in iulie a crescut pana la 1,65 milioane de vizite, in crestere cu circa 8%.

Citeste si:

Flanco.ro – Al doilea jucator din comertul traditional de electroIT a atras de asemenea mai multe vizite in luna iulie vs aprilie 2014. In aprilie, magazinul online al companiei atragea 740.000 de vizite, in timp ce in iulie atingea 840.000, in crestere cu circa 12%.

Domo.ro – Al treilea jucator din piata traditionala de retail electroIT a inregistrat o evolutie modica a traficului in perioada analizata. Astfel, in aprilie retailerul genera circa 800.000 de vizite in timp ce in iulie genera 840.000, o crestere de circa 5%.

EvoMag.ro – Retailerul online a generat acelasi trafic atat in aprilie cat si in iulie, de circa 720.000 de vizite.

Magazine fashion si carte

Elefant.ro – Magazinul online a generat in aprilie circa 1 milion de vizite, crescand pana la 1,3 milioane in luna iulie, o evolutie de 30%.

Libris.ro – Retailerul brasovean care vinde si prin parteneriat cu eMag a crescut de la 280.000 de vizite in aprilie la 360.000 in iulie, o evolutie de circa 28%.

In ceea ce priveste magazinele de fashion, perioada verii a dus la scaderi consistente ale traficului. Astfel, FashionUp.ro genera in aprilie 130.000 de vizite, in iulie numarul acestora scazand la 95.000.

FashionDays.ro atragea in aprilie un milion de vizite, scazand insa pana la circa 870.000 in iulie.

Similar, Tinar.ro atragea in aprilie circa 320.000 de vizite, in iulie numarul acestora scazand la 190.000.

Miniprix.ro atragea in aprilie 910.000 de vizite, numarul acestora scazand in iulie la 630.000.

Sursa foto: Shutterstock: eCommerce